הפרטת תעש: מתחילים לחתום על ההסכמים

היו"ר אודי אדם לחברי ועדת הכספים: המטרה היא למקסם את השווי של תעש בעת המכירה

רשות החברות הממשלתיות דיווחה היום (ב') לוועדת הכספים של הכנסת כי בשבוע הבא ייחתמו חלק מן ההסכמים הקשורים להליך ההפרטה של התעשייה הצבאית (תע"ש). הדיווח על אופן התקדמות הליכי ההפרטה של החברה הביטחונית שבבעלות המדינה נמסר לחברי ועדת הכספים בידי המשנה למנכ"ל רשות החברות, מאיר שמרה, ורכז התעשיות הביטחוניות בחברה, יובב גביש.

בתעש אמרו לאחר הדיון כי לאחר החתימה על ההסכמים - תחל החברה לקדם את התכנית לתכנון בניית מפעליה ברמת בקע שבנגב שבהם תרוכז מרבית הפעילות שכיום נעשית במתחם שלה ברמת-השרון ויקודמו המהלכים לפרישתם של 1,170 מעובדיה הוותיקים. מדובר במהלכים שהוסכמו כבר במסגרת המו"מ לגיבוש המתווה להפרטת תעש.

בין ההסכמים שעתידים להיחתם בתקופה הקרובה במסגרת יישום מתווה ההפרטה: הסכם מעטפת המסדיר את זכויות העובדים בתעש, והוא ייחתם בין ההנהלה לבין ההסתדרות וועד העובדים; הסכם פרישה מידי לכ 1,170 עובדים ותיקים; הסכם רשת ביטחון שייכנס לתוקף במועד ההפרטה - ומסדיר את זכויות הפנסיה של כ 1,300 עובדים ותיקים שימשיכו לעבוד בשורות החברה בעת שתהיה פרטית.

יו"ר תעש, האלוף (במיל') אודי אדם, מסר במסגרת הדיון בכנסת כי "תעש ערוכה ליישום מתווה ההפרטה ולהפעלתה כחברה בבעלות פרטית כבר בסוף 2015. המטרה של החברה כעת היא להוביל תהליכי הבראה שיאפשרו למקסם את השווי הכספי שלה בעת המכירה- כך שמי שיקנה את תעש, יקנה חברה מעולה, עם פוטנציאל עסקי ארוך טווח".

תהליך הפרישה של 1,170 מתוך כ 3,000 עובדי החברה צפוי להיפתח כבר בחודש הבא: לדברי מנכ"ל תעש, אבי פלדר תכנית הפרישה של עובדים אלה תימשך כשנה וחצי וזאת, במסגרת תכנית סדורה שגובשה בחברה- שתאפשר את שמירת הידע ומוקדי המומחיות שלה בתחומים השונים. במקביל להליכי הפרישה של עובדים אלה, תעש מתכוונת לקלוט לשורותיה באותה תקופה כ 200 עובדים חדשים- מרביתם מהנדסים וזאת באופן שיאפשר לה לענות לאתגרים הטכנולוגיים שעתידים לעמוד לפניה בשנים הקרובות