הטיפ היומי: מניה שכדאי לכם להתרחק ממנה

קרדיט סוויס ממליץ למכור את מניית החברה הגדולה בעולם לייצור מכונות חיתוך

חברת המיכון Sandvik היא החברה הגדולה בעולם לייצור מכונות חיתוך, והיא עוסקת גם בפיתוח, ייצור ושיווק של מכונות ומערכות תעשייתיות שונות, וכן ציוד לכרייה ולבנייה. החברה נסחרת בבורסה של שבדיה (סימול: SAND:ST) ושווי השוק שלה הוא כ-109 מיליארד קרונות שבדיות (כ-17 מיליארד דולר). אחת המתחרות שלה היא ישקר, שנוסדה על ידי סטף ורטהיימר ונמצאת כיום בבעלות וורן באפט.

לאחר עוד דוח עם תוצאות חלשות, אנו מפחיתים את התחזיות שלנו לרווח למניה של סנדוויק לשנים 2014 ו-2015 בשיעור של כ-5%. אנו נשארים זהירים ביחסנו למניה, וממשיכים לראות סיכון של דאונסייד לתחזיות השוק. התחזיות שלנו נמוכות ב-10% מקונצנזוס האנליסטים, הן ביחס לשנת 2014 והן ביחס לשנת 2015.

אנו מפחיתים את תחזיות ה-EBIT (רווח לפני מס) לשנת 2014 ב-4% ולשנת 2015 ב-5%, בין היתר בשל השיפור המוגבל ברווחיות תחום הבנייה.

החברה עדכנה שהיא מתכננת לחסוך הוצאות בסך 1.8-2 מיליארד קרונות בשנת 2014. אנו לוקחים בחשבון חיסכון של 700 מיליון קרונות בשנה.

בהתאם לתחזיות החדשות שלנו, אנחנו סבורים שסנדוויק נסחרת כיום בשווי מלא. כשהיא נסחרת על בסיס מכפיל EV/EBIT של 12.1 לשנת 2014 ושל 10.8 ל-2015, החברה נסחרת בדומה למניות מגזר המיכון ובדומה למניית Atlas Copco. אנחנו ממשיכים להעדיף את מניית Atlas Copco כהשקעה בהתאוששות התעשייתית הכללית (היסטורית, היא צמחה בשיעור גבוה יותר מזה של סנדוויק).

האירוע הבא שעשוי להשפיע על מניית סנדוויק הוא פרסום דוחות הרבעון הראשון של השנה, בסוף אפריל.

המלצתנו למניית סנדוויק נותרת ללא שינוי, "תשואת חסר", ומחיר היעד למניה עומד על 75 קרונות - דיסקאונט של כ-14% על מחיר השוק.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, קרדיט סוויס