יבואנים חדשים לאייפון בישראל; המחירים לא צפויים לרדת

מנכ"לית איי דיגיטל: "נצא במהלך שירות גם ללקוחות שרכשו את האייפונים לא דרכנו"

הייבואנים סי-דאטה ואיי-דיגיטל הודיעו היום (ג') באופן רשמי שהם מתחילים בייבוא של מכשירי האייפון. מדובר בשני ייבואנים נוספים, בנוסף לחברות הסלולר: אורנג', סלקום, פלאפון והוט מובייל. איי דיגיטל מייבאת כבר היום את המחשבים, הטאבלטים והסטרימר של אפל ובכך היא תציע ללקוחות שלה את כל קטלוג החברה האמריקנית. סי דאטה תייבא בנוסף לאייפון גם את האייפדים. התחלת השיווק של האייפונים משני הייבואנים צפויה החל מה-16 לחודש.

ההבדל העיקרי בין סי דאטה לאיי דיגיטל, היא שהייבואן הראשון לא יפנה ישירות לצרכן, אלא ימכור את המוצרים שלו לחנויות, בעוד שאיי דיגיטל תציע את המכשירים שלה גם לצרכנים וגם לחנויות.

"לשמחתנו אפל החליטו לפתוח את שוק האייפונים מחוץ לחברות הסלולר", אומרת איילת צרפתי-רוזן, מנכ"לית איי דיגיטל ל"גלובס". "קיבלנו מאפל הסמכה לתיקון אייפונים במעבדה שלנו, בנוסף לאייפדים ומקבוקים. אנחנו נצא במהלך שירות גם ללקוחות שלא רכשו דרכנו את האייפונים. מחירי התיקון יהיו אטרקטיביים וניתן רמה אחרת של טיפול".

צרפתי-רוזן מסבירה שאפל החליטה להוסיף שני ייבואנים נוספים לשוק המקומי בגלל הרפורמה שהייתה בשוק הסלולר לפני יותר משנה. "אנשים יכולים לקנות היום את הסמארטפון שלהם בכל מקום ולאו דווקא בחברות הסלולר. מבחינת אפל אנחנו הגורם היחיד שמחזיק את כל המוצרים שלו".

אפל מחייבת את הייבואנים להציע שירות ואחריות בנוסף לייבוא, סי דאטה תציע את התיקונים של המכשירים שלה במעבדות חברת DCS.

סי דאטה סגרו כבר הסכמים להפצת המכשירים דרכם עבור באג (באג תשווק גם באמצעות איי דיגיטל), ביג בוקס ובסט מובייל. בנוסף, סי דאטה תיתן למשווקים גם אפשרות לטרייד אין למכשירי סלולר וטאבלטים של כל היצרניות.

ללקוחות הישראליים שמעוניינים לקנות בקרוב אייפון, לא צפויה בשורה אמיתית, אחד ממנהלי רשתות המחשבים והסלולר בארץ מספר לגלובס, שרמת המחירים לא תרד.