תכינו את הקו"ח: פייסבוק מגייסת עשרות עובדים בישראל

מרכז הפיתוח המקומי מבוסס על אונבו שאותה רכשה הרשת החברתית תמורת 150 מיליון דולר

4 חודשים אחרי שרכשה את אונבו הישראלית, פייסבוק מתחילה בגיוס עובדים כדי להרחיב את מרכז המו"פ המקומי שנבנה על בסיסה של מפתחת האפליקציות המקומית. העובדים ישתלבו בפעילות של חברת אונבו, אותה רכשה פייסבוק ב-150 מיליון דולר בחודש אוקטובר אשתקד. פייסבוק מחפשת עובדים בתפקידים הבאים - מעצבי מוצר, מהנדסים תפעוליים, מהנדסי בסיסי נתונים ומהנדסי תוכנה. מרכז הפיתוח של החברה צפוי להיפתח בחודש אפריל בבורסה ברמת-גן.

לפני יותר מחודש פייסבוק סיימה את הסכם העבודה שלה עם חברת השמה ישראלית שפעלה עבור אונבו. הסיבה לכך, היא שפייסבוק הביאה נציגי השמה משלה שעוסקים בגיוס עובדים למרכז הפיתוח שלה בארץ, שיעסוק גם בתחום המכירות. פייסבוק גם עסקה בשבועות האחרונות בחיפוש אחר מנהל מכירות עבור המרכז בארץ. מרכז משאבי האנוש של פייסבוק הממוקם בדאבלין, ימשיך להיות זה שאחראי על פעילות החברה בישראל.

אונבו הוקמה ב-2010 והיא העסיקה בזמן הרכישה 40 עובדים במשרדיה בישראל ובסניף בפאלו אלטו בארה"ב. היא פיתחה אפליקציה המציעה למשתמשים לחסוך בעלויות תעבורת הנתונים (דאטה) בסמארטפונים שלהם. אחת הבעיות הגדולות בסמארטפונים שהם "בזבזני" דאטה גדולים. הדבר פחות מפריע כאשר נמצאים בארץ ומשתמשים בחבילות הגלישה של המפעילות, אבל אם נמצאים בחו"ל, מדובר בבעיה קריטית למדי שיכולה להגיע לעלויות של אלפי שקלים וגם יותר. אונבו מציעה, באמצעות התקנת האפליקציה שלה על האייפון או האנדרואיד, לחסוך כ-80% בצריכת הדאטה באמצעות צמצום המידע שהטלפון מעביר ברשת. בשנה שעברה הרחיבה אונבו את תחום הפעילות שלה גם לאבטחה, כאשר אפליקציית Protect עוזרת להתגונן מפני אתרים שנגועים בתוכנות זדוניות ואתרים מזויפים שמנסים לגנוב פרטים אישיים.

מייסדי החברה, רואי טיגר עבר מאז הרכישה להיות מנהל ההנדסה בפייסבוק, כאשר גיא רוזן הוא מנהל חטיבת מוצרי אונבו בפייסבוק.

ההקמה של אונבו נולדה בעקבות נסיעה של רוזן ואחיו לתערוכת הסלולר בברצלונה. שני האחים גלשו הרבה וקיבלו גם חשבון מאסיבי, בעקבות זאת הם שאלו את עצמם, מדוע הגלישה מעבר לים כל כך יקרה. האחים רוזן הבינו שאפשר להוריד הרבה נתונים שמגיעים לסמארטפון בתהליך הגלישה. רוזן חבר לטיגר שהגיע מחברת הטלפונים הסלולריים מודו (שנסגרה ב-2011) והשניים ניסו לפתח פתרון שיאפשר לדחוס את המידע שיורד מהשרת.

"אנחנו מאשרים"

האתגר של אונבו ביישום של האפליקציה בשוק היה קשה. באותו זמן לא היו הרבה אפליקציות שעבדו באותה צורה. אונבו דרשה מהמשתמש באייפון לבצע התקנה יחסית ארוכה, שכללה שינוי "פרופיל" בהגדרות המכשיר. דבר השונה מהתקנה של אפליקציות סטנדרטיות שהתנהלה באופן חלק ומהיר. אונבו הייתה אחת החברות הראשונות שאפל אפשרה להן להציע שיטת התקנה כזו של אפליקציה באייפונים של משתמשים.

מפייסבוק נמסר בתגובה: "אנחנו מאשרים שצוות ה-HR של פייסבוק עובד עם הצוות של אונבו על גיוס עובדים".