בזק לבג"ץ: משרד התקשורת מפר הגינות שלטונית בסיסית

מבקשת מבג"ץ להורות למשרד התקשורת לחשוף בפניה את המסמכים הרלוונטיים הנוגעים לאופן שבו קבע את מחירי השימוש בתשתיותיה בשוק הסיטונאי

בלית ברירה ולאחר שביקשה מספר פעמים לקבל את התייחסות ממשרד התקשורת, הגישה היום (ג') חברת בזק עתירה לבג"ץ בשל סירובו של המשרד להעביר לה מידע הנוגע לשימוע שהוא מקיים על מחירי השוק הסיטונאי.

הפנייה מעלה תהיות קשות לגבי השקיפות של המשרד בכל הנוגע לתהליך קביעת מחירי תשתיות בזק, ומהנתונים שחושפת החברה עולה תמונה קשה עד כדי מביכה בכל הקשור לאופן שבו התנהל המשרד בעבודה.

כזכור, שכירת שירותיה של חברת פרונטיר החל בינואר 2011, ועבודה שתוכננה לקחת חצי שנה נמשכה 3 שנים. לאחרונה משרד התקשורת החליט גם להאריך את עבודתה של חברת הייעוץ כדי להשלים פרקים נוספים בעבודה - דבר שכשלעצמו מעלה סימני שאלה לגבי איכות העבודה.

בעתירה מגוללת בזק את הסיבה לפנייה, שהיא רצונה לענות בצורה רצינית ועניינית להחלטות משרד התקשורת לגבי השוק הסיטונאי, ולפיכך היא מבקשת לקבל לידיה את מלוא המידע הרלוונטי כדי שתוכל להגיב למימצאים.

בעתירה נכללות דוגמאות כדי להמחיש מדוע החברה זקוקה למלוא המידע שלפיו עבדה חברת הייעוץ פרונטיר בקביעת המחירים, כמו למשל כיצד הגיעה פרונטיר להיקף הכבלים של לבזק, שנמצאים סותרים לחלוטין להיקף הכבלים והסיבים שמסרה בזק לבקשת המשרד.

בזק מסבירה כי היא משתפת פעולה עם משרד התקשורת בכל הקשור לרצונו לקדם את השוק הסיטונאי, אך על מנת שתוכל להתמודד עם העבודה ולענות ברצינות למשרד התקשורת, חייבת החברה לקבל לידיה את המידע הרלוונטי שאותו הוא מסרב להעביר.

לפיכך, טוענת בזק, לא נותרה לה ברירה, ולאור התעלמות המשרד מפניותיה החליטה לעתור לבג"ץ על מנת שיורה למשרד התקשורת לחשוף בפניה את המסמכים הדרושים לה.

היום, לאחר שבזק הגישה את העתירה לבג"ץ, הודיע משרד התקשורת כי הוא מאריך את המועד להגשת התגובות לשימוע על מחירי השוק הסיטונאי עד 10 במארס.