גם לו זה קורה: כרטיס האשראי של נשיא פייפאל נפרץ

דיוויד מרקוס צייץ אתמול כי כרטיס האשראי שלו נפרץ במהלך ביקור בבריטניה וכי ההאקרים השתמשו בו למסע קניות ■ אמר: "זה לא היה קורה אם בית העסק היה מקבל תשלומים בפייפאל"

סיפור אמיתי או קידום מכירות? דיוויד מרקוס, נשיא ענקית התשלומים המקוונים פייפאל, צייץ אתמול כי כרטיס האשראי שלו נפרץ במהלך ביקור בבריטניה וכי ההאקרים השתמשו בו למסע קניות. לדבריו, הכרטיס ככל הנראה שוכפל במלון בו שהה וכך יכלו הגנבים להשתמש בו כדי לבצע עסקאות שונות.

אך על אף המקרה הלא נעים, מרקוס לא פספס את ההזדמנות כדי לדחוף את החברה שבראשה הוא עומד. "זה לא היה קורה אם בית העסק היה מקבל תשלומים בפייפאל", הוא ציין באותו הציוץ והוסיף כי מדובר בכרטיס עם שבב, מה שאמור לספק שכבת הגנה נוספת אך זו כנראה לא עזרה לו הפעם.

אבל בבלוג betabear מזכירים למרקוס שגם בפייפאל לא הכול אמין ובטוח. דוגמה לכך אפשר למצוא ביולי אשתקד, כשאז בחור אקראי מפילדלפיה בשם כריס ריינדולס שהשתמש בפייפאל בהיקף של כ-100 דולר בחודש למכירה ורכישה של חלקי רכב ישנים הפך לעשיר במיוחד לפתע. טעות בפייפאל סידרה אותו היטב והפכה אותו לקוודריליונר עם סכום מטורף של 92,233,720,368,547,800 דולר בחשבון המקוון שלו. אחר כך החברה הבינה את הטעות ותיקנה אותה לאחר מספר דקות.