כנס ספונסר: מהו מנוע הצמיחה החדש של ווייטסמוק?

(עדכון) נעה שלח מנכ"ל נקסט ג'ן, הציגה את התקדמות החברה בפיתוח תרופה לטיפול במחלת עור ■ בהמשך השתתפו מנכ"ל BreedIT ומנכ"ל WhiteSmoke שדיברו על הלהיטים התורניים בביומד

אתר ספונסר מקיים הערב (א') כנס שבו יציגו כמה מנכ"לים את חברות ההיי-טק הישראליות הצעירות שהם עומדים בראשם.

בפתיחת הכנס עלתה לבמה נועה שלח, מנכ"לית חברת הביומד נקסט ג'ן, שרכשה את חברת דרמיפסור העוסקת בפיתוח תרופות לטיפול במחלות עור ובייחוד בתרופה לטיפול בפסוריאזיס. מחלת הפסוריאסית פוגעת ב-3% מאוכלוסיית העולם. 75% מוגדרים במצב קל עד בינוני. שלח הציגה במהלך דבריה את ההתקדמות של נקסט ג'ן בפיתוח תרופת ה-DPS101, לטיפול בפסוריאזיס. תרופה שניתנת לטיפול ללא סטרואידים.

תוצאות הניסוי הראשון שנערך בתרופה זו, הניב תוצאות חיוביות ללא אירועי בטיחות ויצר אפקט דומה לזה של דיינובקס - התרופה המתחרה. שוק הפסוריאזיס העולמי הוערך בעבר בכ-2.3 מיליארד דולר. להערכת החברה כאשר ה-DPS101 ייצא לשוק הוא יהיה הטיפול הלא סטוריאידי היחיד המועיל ביותר בשוק, כאשר השוק של תרופה מסוג זה עומד על מיליארד דולר בשנה.

לאחר מכן עלה איתי מרוז, מנכ"ל WhiteSmoke, שפיתחה תוכנה המבצעת תיקוני דקדוק, תחביר, איות, פיסוק וכל מה שדרוש כדי לכתוב טקסט באנגלית ללא טעויות. מרוז הציג את האסטרטגיה העסקית של החברה, לפיה היא משווקת את התוכנה ללקוחות בחינם בתמורה להצגת פרסום. בחברה יש מעל 10 מיליון שקל בקופה ולטענת מרוז רווחי החברה הציגו גידול משמעותי ברבעונים האחרונים. מרוז דיבר גם על מנוע הצמיחה הבא של החברה בשנים הבאות - תחום המובייל. לטענת מרוז בשביל לעשות כסף ממובייל צריך מספר דברים. תחילה, חשוב שהאפליקציה תהיה על כמה שיותר טלפונים, אך יש גם צורך שיעשו באפליקציה שימוש נרחב. מרוז עבר להציג את המוצר הבא של וויטסמוק - מקלדת וירטואלית ייחודית שמכוונת לשוק הסמארטפונים מבוססי אנדרואיד.

מאוחר יותר עלה ד"ר עודד שגיא, מנכ"ל BreedIT, שנסחרת "מעבר לדלפק" בוול-סטריט (סימול: BRDT) וזינקה יותר מ-3,700% בחצי שנה. החברה פיתחה מערכת מאפשרת לטיפוח והשבחה של ירקות כגון עגבניות ופלפלים. לקוחות החברה הן חברות זרעים, בהן גם כאלו שמייצרות קנביס רפואי. שוק הזרעים העולמי מוערך ב-36 מיליארד דולר, עם צמיחה שנתית של 6%-10%. שגיא הציג במהלך דבריו את המוצר המרכזי של החברה - מערכת ממוחשבת שתסייע לחברות העוסקות בהשבחת צמחים וירקות. לטענת שגיא המערכת החדשנית מזרזת ומייעלת את פעילות הטיפוח. בין לקוחות החברה ניתן למנות חברות זרעים שעוסקות בהשבחת זנים. מחיר של כל מערכת עומד על כ-100 אלף דולר.

המניה נהנתה לאחרונה מההייפ במניות הקנאביס. מחזור המסחר היומי הממוצע בה עומד על כ-310 אלף מניות בלבד, שווי השוק שלה אחרי זינוק של כ-3,700% בחצי השנה האחרונה עומד על 24 מיליון דולר.