פיגוע באוטובוס תיירים בגבול ישראל-מצרים: 3 נהרגו

(עדכון) - פיצוץ באוטובוס תיירים גבה את חייהם של 2 תיירים מקוריאה הדרומית ונהג מצרי. 23 אחרים נפצעו ■ לא ידוע על ישראלים באירוע ■ דיווח: מדובר במתקפה משולבת של ירי והפעלת מטען ■ ארגון ג'יהאד עולמי נטל אחריות

פיגוע בגבול ישראל-מצרים: מתקפה משולבת על אוטובוס תיירים אירעה היום (ה') בשעות הצהריים בצד המצרי במסוף טאבה, סמוך לגבול עם ישראל. התקשורת המצרית מדווחת על לפחות 3 הרוגים ו-23 פצועים בפיגוע.

לפי הדיווחים במצרים, אש נפתחה לעבר האוטובוס, בו נסעו תיירים מקוריאה הדרומית, ובמקביל הופעל מטען בתוך האוטובוס שהוביל לפיצוץ. ההרוגים הם ככל הנראה נהג אוטובוס מצרי ושני תיירים מקוריאה.

תושבים באילת דיווחו על קול נפץ עז שנשמע באזור. "שמענו את הפיצוץ וראיתי כמויות של עשן שעולות מכיוון מצרים, זה היה מפחיד", סיפר אחד התושבים. "בהתחלה לא ידענו מה זה, ואז הבנתי שזה קרה במצרים, אבל זה עדיין מלחיץ".

אחרי הפיגוע: דריכות בצד הישראלי

לאחר הדיווח הראשוני על האירוע, כוחות גדולים של מגן דוד אדום ומשטרה עשו את דרכם למסוף. כעת הם ממתינים בצד הישראלי של מעבר טאבה - למקרה בו מצרים תבקש סיוע.

במקביל, בבית החולים יוספטל באילת נערכים לאפשרות של קליטת פצועים במידה שבמצרים יבקשו להעביר את הנפגעים לבית החולים הקרוב ביותר.

הארגון הסלפי הקיצוני "אנסאר בית אל-מקדס", המשתייך לג'יהאד העולמי נטל אחריות לפיגוע. בישראל, בינתיים, שומרים על דריכות מחשש לזליגת האירוע וניסיון לפגע בצד הישראלי של הגבול. מרשות שדות התעופה נמסר כי הם מבקשים מציבור הנוסעים שלא להגיע בשלב זה למסוף טאבה.