"ברמה הנוכחית, הסיכון באפיק הקונצרני גדול מהמניות"

למרות הדברים הללו, דפנה יגור מאפסילון מציינת כי "לאחר גל העליות האחרון, נדרשת גם בחינה מדוקדקת של מניות" ■ על מה היא ממליצה?

חמישה חודשים אחרי ביקורה במדור של רו"ח דפנה יגור, מנהלת מחלקת המחקר של אפסילון, היא ממשיכה להאמין כי "למשקיע שמעוניין בתשואה עודפת על תשואת האג"ח הממשלתיות, מומלץ להמשיך להקצות חלק משמעותי מהתיק לרכיב המנייתי".

זאת על רקע רמת הריבית האפסית, שבה לראיית יגור, "מרווחי האג"ח הקונצרניות אינם מפצים את המשקיע על הסיכון הגלום בהם". בהתאם לכך, יגור ממשיכה להקצות את החלק הגדול ביותר בתיק לרכיב המנייתי, והוא מהווה כ-40% ממנו.

"עם זאת", מדגישה יגור, "לאחר גל העליות האחרון בשוקי המניות, רמת הסיכון באפיק המנייתי עלתה גם היא, כך שנדרשת בחינה מדוקדקת מאוד ובחירה סלקטיבית של מניות".

ההערכות באפסילון הן שסביבת הריבית הנמוכה לא צפויה להשתנות, וכי "בטווח הקצר והבינוני יש סיכוי גדול יותר להפחתת ריבית מאשר להעלאה בשוק המקומי, נוכח הנתונים הפושרים בגזרת המאקרו".

בחלוקה פנימית של ההשקעה במניות, באפסילון מקצים שליש מהחשיפה לשוק המקומי ושני שלישים לחו"ל - בחלוקה של 60% לארה"ב ו-40% לשוק האירופי.

לרכיב הקונצרני מקצה יגור 15% מהתיק בלבד, ומציינת כי "הפוטנציאל להפיק רווחי הון באפיק זה הוא מצומצם ביותר. ניתן אף לומר כי ברמת המרווחים הנוכחית, הסיכון בהשקעה בשוק האג"ח הקונצרניות גדול יותר מהסיכון בשוק המניות". ההמלצה באפסילון היא "לרכז את עיקר החשיפה באפיק זה למנפיקים איכותיים בעלי דירוג גבוה ובמח"מ קצר עד בינוני".

את עיקר היתרה של התיק, 35%, יגור ממשיכה להקצות לאג"ח ממשלתיות. "כיום אין עדיפות מומלצת לאפיק הצמוד או השקלי. אנו ממליצים על מח"מ בינוני של 5 שנים בחלק הצמוד, ועל מח"מ של 4 שנים בשקלי", היא אומרת.

"הירידות האחרונות הן בבחינת תיקון"

בחזרה לרכיב המנייתי, בשוק המקומי ממשיכה יגור להמליץ על השקעה במניות הקטנות, ומציינת כי "רוב המניות הפרטניות שעליהן אנו ממליצים בשוק המקומי הן אלה המחלקות דיבידנדים באופן קבוע, מה שמהווה סוג של תחליף לקופון האג"ח הקונצרניות עבור המשקיע".

למרות עלייה נאה של כ-16% במניית ויליפוד מאמצע אוקטובר האחרון, יגור מותירה את המלצתה על המניה. את ההמלצה על מבטח שמיר היא מפחיתה, "על רקע מיצוי המהלך בנייר", ומוסיפה את יצרנית הרובוטית לניקוי בריכות מיטרוניקס. "מיטרוניקס מעניינת ואטרקטיבית להשקעה, על רקע פוטנציאל הצמיחה הנאה הגלום בשווקים שבהם היא פועלת", אומרת יגור.

היא ממליצה גם על מניות קליל וחילן, "על רקע היותן סולידיות ויציבות יחסית, אך עדיין נהנות מכמה מנועי צמיחה ומיכולת ייצור מזומנים נאה". ומציינת עוד כי "ברמת סיכון גבוהה יותר וכתיבול התיק, אנו ממליצים על מניית החברה הישראלית אבן קיסר, שנסחרת בנאסד"ק, על רקע הצלחת חדירת משטחי הקוורץ שהיא מייצרת לשוק האמריקאי".

לגבי ההשקעות בחו"ל, יגור מציינת כי "ככלל, אנו ממליצים להיחשף לשוקי המניות בחו"ל בעיקר דרך תעודות סל סקטוריאליות ותת-סקטוריאליות, או דרך קרנות ETF. כך אפשר להעניק משקלי יתר לסקטורים ספציפיים, אך עם זאת להקטין את הסיכון שבחשיפה למניות בודדות".

יגור מדגישה כי "לבחירה של תעודת הסל והמנפיק שלה עשויה להיות השפעה מהותית על ביצועי התיק, דבר שהמשקיע לא תמיד מודע אליו, ולעיתים ניתן למצוא פערים גדולים מאוד בין תעודות הסל השונות".

לגבי השוק האמריקאי, יגור סבורה כי "הירידות שנרשמו בתחילת החודש הן בבחינת תיקון, ולא שינוי מגמה". עוד היא מציינת את חולשת נתוני המאקרו האחרונים שפורסמו שם, ולדבריה ניתן לייחס אותם "בעיקר לתנאי מזג האוויר הקשים ששררו שם בתקופה האחרונה".

מבחינה סקטוריאלית, באפסילון מעניקים משקל יתר לחברות הבריאות, "על רקע צפי לגידול במספר השקות בשנים הקרובות, לצד פיתוחים רבים בקנה של החברות בענף". כן מזהים שם פוטנציאל בענף הפיננסים, על רקע רמות התמחור הנוחות וכן על ענפי האנרגיה והטכנולוגיה.

לגבי אירופה מציינת יגור את ענפי הצריכה המחזורית, וכן את ענפי הפיננסים והבריאות. מבחינה גיאוגרפית היא מעניקה משקל יתר לבריטניה, "על רקע ההתאוששות המרשימה בשוק העבודה לצד העלאת תחזית הצמיחה".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

מה עשו ההמלצות של דפנה יגור
 מה עשו ההמלצות של דפנה יגור

תיק ההשקעות המומלץ של דפנה יגור
 תיק ההשקעות המומלץ של דפנה יגור