כך הרוויח טדי שגיא כמעט 50% ב-7 חודשים

שגיא, שעשה את הונו בתחום ההימורים, קנה 12% ממניות בי קומיוניקיישנס לפני כשבעה חודשים, ולאחרונה מכר כשליש מהכמות בעסקה מחוץ לבורסה בהיקף 58 מיליון שקל ■ בדרך הוא נהנה גם מדיבידנד של 12 מ' ש'

מיליארדר האינטרנט טדי שגיא מכר כשליש מההחזקות שלו בחברת בי קומיוניקיישנס בעסקה מחוץ לבורסה ברווח נאה - כך נודע ל"גלובס". המכירה משקפת תשואה של 47% על השקעתו של שגיא (כולל דיבידנד שחולק לו), שבוצעה לפני כשבעה חודשים בלבד.

שגיא, שעשה את הונו בתעשיית ההימורים המקוונים, רכש בקיץ האחרון קרוב ל-12% ממניות בי קומיוניקיישנס, החברה האם של בזק, תמורת 125 מיליון שקל (לפי שער של 35 שקל למניה, פרמיה של כ-20% על מחיר השוק דאז). מאז הרכישה זינקה כאמור מניית החברה בעשרות אחוזים, ובימים האחרונים מכר שגיא כ-1.2 מיליון מניות מתוך כ-3.6 מיליון שהיו לו, במחיר השוק (48 שקל למניה) תמורת סכום כולל כ-58 מיליון שקל.

"אם אכן מדובר בעסקה של טדי שגיא, הוא עשה פה עסקה פיננסית נהדרת עם תשואה של 37% על מחיר המניה, ובנוסף הוא גם קיבל דיבידנד של 12 מיליון שקל בנובמבר", מציין צחי קלמין, מנהל מחקר ואסטרטגיה במור בית השקעות. ככל הנראה, מי שרכש את המניות מידי שגיא הם מספר גופים מוסדיים ישראלים, אם כי בשלב זה לא פורסם דיווח על שינוי בהחזקות בעלי העניין בבי קומיוניקיישנס.

כעת, לאחר שמכר שליש מההחזקות שלו בבי קומיוניקיישנס, עומד שווי ההחזקה הנוכחית של שגיא בחברה על כ-116 מיליון שקל.

החברה האם תגייס

בי קומיוניקיישנס, ששולטת (30.9%) בחברת התקשורת בזק, נסחרת בשווי של כ-1.5 מיליארד שקל, ובעלת השליטה בה היא אינטרנט זהב של שאול אלוביץ', שמחזיקה ב-68% מהון המניות. שגיא רכש בזמנו את המניות מאינטרנט זהב, שירדה בעקבות המהלך מהחזקה של כ-80% בחברה.

הרכישה, שכאמור בוצעה אז בפרמיה על מחיר השוק, הגדילה את הנזילות של המוכרת, אינטרנט זהב; מאז בוצע צעד משמעותי גם להגדלת הנזילות של בי קומיוניקיישנס עצמה, כשהחברה דיווחה בשבוע שעבר כי השלימה תמחור לקראת גיוס אג"ח בארה"ב בהיקף של 800 מיליון דולר (כ-2.8 מיליארד שקל). האג"ח יונפקו בריבית שנתית של כ-7.4%, ומיועדות לפירעון בשנת 2021.

בי קומיוניקיישנס מייעדת את כספי הגיוס להחזר חובות לבנקים ולחברת הביטוח מגדל, ממנה קיבלה הלוואות לצורך מימון רכישת השליטה בבזק ב-2010. בנוסף, היא מתכננת לבצע פירעון מוקדם של אג"ח א', שהיקפן עמד בסוף הרבעון השלישי של 2013 על 186 מיליון שקל.

אתמול בערב דיווחה גם החברה האם, אינטרנט זהב, על אפשרות לביצוע גיוס. החברה הודיעה כי בהתאם להחלטת דירקטוריון החברה, היא בוחנת ביצוע הנפקת אג"ח (סדרה ד') לציבור בהיקף של כ-100 מיליון שקל. על פי הדיווח, אינטרנט זהב הגישה לרשות ניירות ערך ולבורסה טיוטת תשקיף להנפקה. החברה מציינת עוד בהודעתה כי אין כל ודאות שההנפקה תצא אל הפועל, והיא כפופה, בין היתר, לאישור רשות ניירות ערך והבורסה, וכן לקבלת דירוג מספק להערכת החברה לביצוע הגיוס.

בי קומיוניקיישנס
 בי קומיוניקיישנס