לקוח אסוס: הסמארטפון הגיע מקולקל - והעסקה לא בוטלה

לטענת הלקוח, במקום להחליף את המכשיר - החברה מציעה תיקון בתשלום

תלונות רבות מצטברות במערכת "גלובס" על השירות של חברת אסוס ישראל - חלקן פורסמו במדור זה בחודש האחרון. ט', לקוח של אסוס, מצטרף למתלוננים. באוגוסט 2013 הוא קנה סמארטפון של החברה - פדפון 2, בסכום של כ-3,000 שקל, אך לא נהנה ממנו אפילו יום אחד.

"כבר מיומו הראשון המכשיר סבל מתקלות משמעותיות: צג הטלפון הבהב באופן קבוע וטורדני. שיחות נכנסות התקבלו, אבל הצג לא נדלק, ולכן לא היה ניתן לענות (המענה מתבצע באמצעות מחווה על הצג). הסוללה התרוקנה בתוך כ-4 שעות, כאשר טעינה מלאה נמשכה יממה", מספר ט'.

לדבריו, "כעבור מספר שבועות ספורים המכשיר שבק לחלוטין, ולא היה ניתן לטעון אותו יותר. מאז ועד היום לא יכולתי להשתמש במכשיר, ונדרשתי לרכוש סלולרי אחר".

ט' פנה ליבואן הרשמי של המכשיר כבר בימים הראשונים, אבל זה הפנה אותו לאסוס ישראל, שהפנתה אותו למעבדות IBM. מהמעבדה נמסר לו שהם לא עוסקים בביטול עסקאות ושעליו לפנות לאסוס ישראל, אבל נאמר לו גם שעליו לפנות למעבדת התיקונים.

"לאחר כחודש נכנעתי ומסרתי את המכשיר לתיקון במעבדה, אבל אז הייתי חייב לקיים קודם שיחה טלפונית עם איש תמיכה ולחכות שהוא יתקשר אליי בטווח זמן של שבוע מבלי לדעת באיזה יום או שעה. החמצתי את השיחה, ונאלצתי לחזור למוקד הטלפוני ולחכות שוב לשיחה במועד לא ידוע בשבוע הקרוב. מחלקת התמיכה ביצעה רק ניסיון בודד להשיג אותי, ולאחר מכן השאירה הודעה המזמינה אותי להתחיל את התהליך מחדש".

רק כעבור מספר שבועות הסכימה המעבדה לאסוף את המוצר, אבל השליח לא הגיע. כשפנה למעבדה, נמסר לו כי זו כבר אינה עובדת עם אסוס. "באסוס ישראל אין מענה אנושי. ניתן רק להשאיר הודעה שאליה אף אחד לא חזר".

5 חודשים לאחר שט' קנה את הסמארטפון, המכשיר עדיין לא אצלו. הוא שוכב במעבדה מקולקל. אמנם לפני שבועיים הוא נהנה מרגע של אופטימיות, משום שהמעבדה אספה ממנו את המכשיר, הרי שלפני מספר ימים הוא נדרש על-ידי המעבדה לשלם על תיקון המכשיר.

לאור מצוקתו הוא פנה אל המועצה לצרכנות, ותלונתו מטופלת.

אסוס: "לא נתקבלה פנייה להחלפת המוצר תוך 14 יום"

תגובת אסוס: "חשוב לדייק בעובדות, ולהלן תמציתן כפי שמתועדות ברישומי החברה: פנייתו הראשונה של הלקוח למעבדת השירות נעשתה ב-14 בנובמבר 2013, ונסגרה לאחר שבמשך 10 ימים לא הצליחו נציגי המעבדה להשיגו (טלפונית ובדוא"ל). פנייה נוספת למעבדה נעשתה ב-11 בדצמבר 2013.

"המכשיר הגיע לראשונה למעבדה ב-8 בינואר 2014, ורק אז הצליחה מעבדת התיקונים לתאם את האיסוף, אז אובחן כי שקע הטעינה שבור, תקלה המוגדרת כ'נזק לקוח', ותיקונה אינו נכלל במסגרת האחריות. לכן קיבל הלקוח הצעת מחיר לתיקון המוצר בתשלום.

"לא נתקבלה כל פנייה מצד הלקוח לדרישה של החלפת המוצר במסגרת 14 ימים מרכישתו. במקרה שהייתה מתקבלת פנייה כזו ,היא הייתה נבחנת ומאושרת בכפוף לחוק".