הדולר היציג נחלש קלות ל-3.511 שקלים; האירו התחזק

האירו התחזק בכ-0.1% ל-4.825 שקלים ■ "רף 3.5 שקלים הוא בעל חשיבות פסיכולוגית עבור השוק ועל כן שבירה מתחתיו עשויה ליצור מומנטום שלילי חזק"

המסחר בשוק המט"ח התאפיין היום (ד') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש בפחות מ-0.1% ונקבע על 3.511 שקלים. האירו היציג התחזק בכ-0.1% ל-4.825 שקלים.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "על רקע היחלשות הדולר אל מול האירו, ההאטה בפעילות הכלכלית והירידה המתמשכת בביקוש למט"ח הדולר נחלש בזירה המקומית. להערכתנו, שוק המטבע המקומי ישוב ויאתגר את בנק ישראל, כאשר ייסוף השקל אל עבר רמת 3.48 שקלים לדולר יפתח את הדרך להמשך התנועה לעבר רמת 3.45 שקלים ואף לרמות שפל חדשות. לדעתנו, כפי שציינו רבות במהלך החודשיים האחרונים, הפחתת שער ריבית השקל הינה צעד מתבקש על רקע הנתונים הכלכליים, חוסנו של השקל והצורך לעודד את הפעילות הכלכלית. ההכרזות אמש בדבר חבילת הצעדים לסיוע לייצוא הינם צעד נכון, אולם משרדי הממשלה נדרשים להוציא מארגז הכלים מגוון רחב יותר של אמצעים לעידוד הייצוא והבטחת תעסוקה לציבור העובדים בתעשייה המסורתית, אלו החשופים במיוחד לייסוף השקל ולהשפעת פתיחת המשק לייבוא, כחלק מהצעדים להוזלת עלויות המחייה בישראל".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לדשדש מעל רמת 3.5 שקלים ונראה שבשוק ממתינים לטריגר שובר שיוויון. רף 3.5 שקלים הוא בעל חשיבות פסיכולוגית עבור השוק ועל כן שבירה מתחתיו עשויה ליצור מומנטום שלילי חזק. העובדה כי הצמד מצליח להחזיק מעל רמה זו למרות היחלשות הדולר בעולם היא סימן חיובי. בעולם הדולר ממשיך לגלות חולשה, כאשר מדד הדולר נסחר ברמתו הנמוכה ביותר מאז תחילת השנה. אמש פורסמו בארצות הברית נתוני דיור וייצור חלשים והם מצטרפים לשורה ארוכה של נתוני מאקרו שליליים בחודש האחרון הממחישים את מידת הפגיעה של החורף הקיצוני בכלכלת ארצות, וסביר להניח שנראה את הדבר בא לידי ביטוי בדוח התמ"ג לרבעון הרביעי.

"המגמה השלילית הזו בנתוני המקרו היא אחת הסיבות להיחלשות הדולר בעולם. אפקט החורף על נתוני המקרו מקשה כעת על המשקיעים להעריך את הכיוון של הכלכלה האמריקאית. לפי שעה נראה כי למרות הנתונים הירודים הבנק הפדרלי ימשיך כמתוכנן בצמצום ההרחבה הכמותית. היום יתפרסמו הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה. אם נראה בתוכן הפרוטוקולים איתותים לכך שהבנק עשוי להאט את קצב הרכישות על רקע ההיחלשות הכלכלית, הדבר צפוי להכביד ביתר שאת על הדולר".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]