חולים על כדורגל: כמה יעלה לכם לטוס למונדיאל בברזיל?

כ-20 ישראלים כבר רכשו חבילת VIP לגמר המונדיאל בכ-90 אלף שקל, אבל מי שאינו נמנה עם אותם עשירים ומאושרים, יכול עדיין לרכוש כרטיסים לחבילות למשחקים שייערכו בקיץ בברזיל ■ המחיר? החל מ-14,000 שקל לאדם

"כבר לפני חצי שנה אזלו הכרטיסים למשחקי הפתיחה והגמר של המונדיאל" - כך נאמר לנו כשהתקשרנו למוקד המכירות של איסתא ספורט, שנבחרה על-ידי MATCH, מחזיקת הזכויות למונדיאל, כנציגתה הרשמית בישראל למשחקי מונדיאל 2014 שיתקיימו הקיץ בברזיל, וליתר דיוק נציגתה הרשמית למכירת כרטיסי VIP בלבד המכונים "הוספיטלטי טיקט".

המונדיאל, שיתקיים השנה בברזיל בין התאריכים 12 ביוני ועד 13 ביולי, הוא אירוע השנה לא רק עבור חובבי כדורגל. השילוב של כדורגל וברזיל - מדינה חולת כדורגל, יוצר ביקושים גבוהים שהופכים את מונדיאל 2014 לעסק יקר ומבוקש בהרבה בהשוואה למונדיאל הקודם שהתקיים בשנת 2010 בדרום אפריקה, ובו השתתפו כ-1,000 ישראלים.

התעקשות ונכונות מצדנו להשיג בכל מחיר כרטיס לאחד משני המשחקים המבוקשים: משחק הפתיחה - שיתקיים ב-12 ביוני באצטדיון החדש "ארנה קורינתי אנס" (48 אלף צופים) בסאו פאולו, ומשחק הגמר - שיתקיים באצטדיון ה"מרקנה" (82 אלף צופים) בריו דה ז'נרו, הולידו את התשובה הבאה של מוקדן איסתא ספורט: "אם את ממש רוצה, אני יכול לעשות מאמץ להשיג לך ביומיים הקרובים כרטיס, אבל זה יעלה לך כמה אלפי דולרים טובים". שאלנו כמה? "כ-7,000 דולר", השיב. כ-25 אלף שקל.

אנחנו ויתרנו, אבל מאיסתא נמסר כי כ-20 ישראלים, חלקם שמות מוכרים מהאלפיון העליון, רכשו את חבילת VIP לגמר המונדיאל בריו בסכום של יותר מ-90 אלף שקל לאדם (26,500 דולר). החבילה כוללת טיסות עם אייר פראנס במחלקת עסקים, 4 לילות במלון 5 כוכבים בריו על בסיס ארוחת בוקר וכרטיס למשחק הגמר ב-13 ביולי בקטגוריה 1 (קרוב יותר למגרש), כולל כיבוד בכניסה וביציאה מהאצטדיון.

טיסות פנימיות בין 12 ערים

ברזיל, שכדורגל הוא שמה הנרדף, מבטיחה לבאי המונדיאל קרנבל כדורגל מטורף. מונדיאל 2014 הוא אתגר כלכלי גם בשל הריחוק הגיאוגרפי - ברזיל נחשבת ליעד שהטיסות אליו (טיסות המשך דרך אירופה) אינן זולות: כ-1,600-2,000 דולר לאדם בתקופה האמורה; גם הריחוק הרב בין הערים המארחות את הטורניר בתוך מדינת הענק מייקר את הסיפור - ברזיל תארח 32 נבחרות כדורגל מהעולם ב-64 משחקים שיתקיימו ב-12 ערים שונות, דוגמת ריו דה ז'נרו, סאו פאולו, ברזיליה וסלבדור המרוחקות זו מזו ומצריכות טיסות פנים, המייקרות כאמור את מחירי החבילות המשקללים בתוכם גם את עלויות טיסות הפנים; וסיבה נוספת המייקרת את כל העסק היא כוונתה של ממשלת ברזיל לייקר את המע"מ על מוצרים ושירותים שונים במדינה בתקופת המונדיאל, כולל בתי-מלון ותחבורה, ובכך לייקר את השהות במדינה.

"המונדיאל בברזיל צפוי להיות חוויה מיוחדת. אירוע ספורט מרהיב במיוחד. אין מקום מושלם יותר למונדיאל מאשר ברזיל, ארץ הכדורגל והסמבה. אנחנו מאמינים שכל מי שיחליט להגיע ייהנה מחוויה של פעם בחיים, אולם העלויות יהיו גבוהות משמעותית ממה שראינו עד היום באירוע בסדר גודל כזה", אומר גל שורר, מנהל פרויקט המונדיאל באיסתא ספורט.

לדבריו, "כמו בכל אירוע ספורט גדול, המדינה המארחת וכולם מסביב מנצלים את ההזדמנות ומעלים מחירים פי שלושה ואפילו פי שישה, ובתי-המלון דורשים מינימום לילות, למשל שבוע בריו".

למרות האמור, שורר מעריך כי כ-5,000 ישראלים, כ-30% מהם ילדים ובני-נוער, יגיעו השנה למונדיאל, לעומת 1,000 ישראלים במונדיאל הקודם בדרום אפריקה. "יש לנו מאות הזמנות, אבל הישראלים הם אלופי העולם בהזמנות מאוחרות, ולכן ככל שנתקרב אל המועד - קצב ההזמנות יגבר".

- כמה עולה חבילה ממוצעת למונדיאל?

שורר: "בין 6,000 דולר ל-8,000 דולר לאדם. יש חבילות זולות יותר - כ-4,000 דולר, אך אלה מבוקשות פחות כי הן מציעות פחות ימים. אנשים מעדיפים, אם כבר הם טסים לברזיל, להישאר שם עוד כמה ימים".

- מיהו קהל היעד שמוכן לשבור חסכונות ולטוס למונדיאל?

שורר: "פונים אלינו מכל שכבות האוכלוסייה אנשים שעושים מאמץ להיות שם, החל בחיילים משוחררים שחסכו, דרך אב ובנו בטיול בר-מצווה ועד טיול חבר'ה".

- האם זול יותר לרכוש טיסה, מלון וכרטיס בנפרד?

שורר: "הלקוחות הישראלים, שבמקרים רבים אוהבים לטוס לאירוע ו'להסתדר לבד', מעדיפים הפעם, בשל מורכבות האירוע (הבדלי השפה, המרחק בין הערים השונות והקושי להשיג כרטיסים למשחקים ומלונות), להזמין מסוכנות הנסיעות חבילה מלאה הכוללת את כל השירותים לפני היציאה מהארץ, ולטוס בראש שקט, גם אם זה עולה יותר".

איפה עוד נמכרים כרטיסים?

לא רק באיסתא ספורט: כרטיסים למונדיאל ניתן לרכוש בערוצים נוספים. כך למשל, אתר ספורט 99 ברשת מציע כרטיסים עם או בלי חבילה (טיסה ובית-מלון).

"אצלנו תמצאו את הדילים הטובים ביותר למונדיאל 2014: כרטיסים למונדיאל, מלונות בברזיל, טיסות, חבילות הכל כלול", מבטיחים לגולשים באתר ticket ingo.

כשצלצלנו הסבירה הנציגה כי מדובר בחברה הקשורה לספורט 99 ומתמחה במכירת כרטיסים לאירועים שונים ובמיוחד כדורגל: "אנחנו קונים את הכרטיסים למונדיאל מספקים שונים באירופה. אנחנו שוק משני ולא קשורים לאיסתא ספורט. ההבדל בינינו הוא שהם מוכרים כרטיסי VIP, ואנחנו לא. ואם הם מוכרים גם כרטיסים רגילים, אז זה במתכונת שלנו".

עוד סיפרה המוקדנית כי את הכרטיס מקבל הרוכש בבית-המלון שבו ישהה בברזיל, ואם הדבר יסתייע, הכרטיס יגיע לביתו בארץ עד סוף מאי.

באתר ticketing.co.il עדיין ניתן להשיג כרטיסים למשחק הגמר המבוקש בתעריפים מטורפים של כ-16,000 שקל לאדם בקטגוריה 3 ו-4 (ישיבה מאחורי השער); 22,400 שקל בקטגוריה 2 (ישיבה בקרנות המגרש); ו-31,700 שקל בקטגוריה 1 (לאורך המגרש). כך גם למשחק הפתיחה ברזיל מול קרואטיה יש כרטיסים: 7,690 שקל במושבים בקטגוריה 3 ו-4, 10,500 שקל בקטגוריה 2 ו-11,700 שקל למושבים טובים יותר בקטגוריה 1.

כמו כן, בקרוב ניתן יהיה לרכוש כרטיסים ישירות באתר פיפ"א בשני סבבי מכירה על בסיס כל הקודם זוכה, בניגוד לסבבים הקודמים שהיו על בסיס הגרלה: הראשון יחל ב-12 במארס, והשני ב-15 באפריל ויימשך עד סוף אפריל.

מונדיאל
 מונדיאל