גוגל ורשת מיוני "טרם" בשת"פ רפואי בגוגל גלאס

בימים אלו מתקיים שיתוף פעולה בין חברת גלאסיק המייצגת את גוגל לבין "טרם" ובמסגרתו יפותחו אפליקציות ייעודיות בתחום הרפואה באמצעות הגוגל גלאס

שיתוף פעולה בין נציגי גוגל לרשת המיונים לרפואה דחופה "טרם", יאפשר פיתוח אפליקציות בתחום הרפואה. בימים אלו מתקיים שיתוף פעולה בין חברת גלאסיק המייצגת את גוגל לבין "טרם" ובמסגרתו יפותחו אפליקציות ייעודיות בתחום הרפואה באמצעות הגוגל גלאס.

משקפי הגלאס של גוגל הפכו לאחד הגאדג'טים הנחשקים, לאחר שהחברה השיקה אותם בשנה שעברה במהדורה מוגבלת בעלות של כ-1,500 דולר לקהל מצומצם מאוד המוגדר כנסיינים. המשקפיים כוללים מסך קטן, מצלמה, מיקרופון, רמקול ומשטח מגע, והם מציעים למשתמש חוויה אחרת ממה שהוא רגיל לקבל עד עכשיו בסמארטפון שלו.

אחד מהפיתוחים המתוכננים הינה אפליקציה שתאפשר לרופא המצויד במשקפי הגלאס להתייעץ באופן מקוון ובזמן אמת עם רופא בכיר, שיוכל לחזות במטופל ובמדדיו ולסייע באבחון המחלה בטיפול מיידי. "אנו מצויים בפתחה של טכנולוגיה אשר תשפר ותקדם משמעותית את תחום הרפואה", אומר ד"ר נחום קובלסקי, סמנכ"ל מערכות מידע בטרם.

גוגל: תהיו מנומסים

השבוע פרסמה גוגל באתר גלאס רשימת "עשה ואל תעשה" לבעלי המשקפיים. לצד הטיפים כיצד להשתמש בפקודות הקוליות ולוודא שנועלים את המשקפיים כאשר מסיימים להשתמש בהם, הרשימה ממליצה על מה שנראה מובן מאליו לכאורה: "בקשו רשות. אם תעמדו לבדכם בפינה של חדר ותנעצו מבטים באנשים תוך כדי שאתם מקליטים אותם באמצעות גלאס - לא תזכו בחברים חדשים".

אולי כהכרה בחיי הסוללה הקצרים - אחת התלונות השכיחות ביותר מצד מאמצים מוקדמים של המכשיר - גוגל ממליצה למשתמשים לא "להגזים עם המשקפיים".

"גלאס נבנו להקלטה של מידע ואינטראקציות בפרקי זמן קצרים המאפשרים לך לחזור במהירות לעשות דברים אחרים שאתם אוהבים לעשות. אם אתם מגלים שאתם נועצים עיניים בפריזמה למשך פרקי זמן ארוכים, אתם עשויים להיראות מוזרים למדי לאנשים שסביבכם". לבסוף, גוגל מכירה בכינוי שמצמידים לעתים קרובות מאוד למשתמשי גוגל גלאס שלא מכבדים את הכללים (Glasshole), ומזהירה אותם שלא להיות "מוזרים או גסי רוח".