סקיילקס חייבת מיליוני ד' לבנק ההשקעות לאזארד

זאת בגין ייצוג סקיילקס מול חיים סבן בעסקת מכירת מניות פרטנר, שהושלמה כבר בדצמבר 2012

בתחילת דצמבר 2012 נחתמה העסקה להעברת השליטה בפרטנר מידי סקיילקס, שבשליטת אילן בן-דב, לידי חיים סבן. סקיילקס מכרה לסבן כשני שלישים ממניות חברת הסלולר שהחזיקה (כ-30% מההון) בתמורה ל-80 מיליון דולר, וסבן אף לקח על עצמו את הלוואת המוכר שהעניקה האצ'יסון לסקיילקס, בהיקף של 300 מיליון דולר.

על אף שחלפה כבר למעלה משנה מאז הושלמה העסקה, סקיילקס, שבניהולו של יהל שחר, עדיין לא שילמה את העמלה שהייתה צריכה לשלם למי שייצג אותה בעסקה מול סבן - בנק ההשקעות לאזארד מקליפורניה. החוב של סקיילקס ללאזארד נאמד בכ-2 מיליון דולר, ועל רקע הזמן הרב שחלף מאז השלמת העסקה, בלאזארד כנראה נערכים לתביעת סקיילקס ובעל השליטה שלה, אילן בן-דב, על הפרת ההסכם בין הצדדים.

סבן הגיע במקום האצ'יסון

בתחילת שנת 2012, לאחר שמניית פרטנר נחלשה באופן משמעותי והיקף חלוקת הדיבידנדים שלה ירד, היה ברור כי היא לא תוכל לשרת את החוב הגדול שלקחה לצורך רכישת השליטה בחברת הסלולר ב-2009, שנאמד אז בכ-3 מיליארד שקל. נוכח זאת דירקטוריון סקיילקס הגיע להחלטה על מכירת חלק ממניות פרטנר, במטרה לחזק את מבנה ההון של החברה.

סקיילקס שכרה לצורך המכירה שני בנקי השקעות בינלאומיים - דויטשה בנק ולאזארד - שיעזרו לעניין רוכשים פוטנציאליים ולגבש את מתווה מכירת המניות. את הקשר ללאזארד, אשר ייצג גם את ענקית התקשורת הצרפתית פראנס טלקום שמכרה את החזקותיה בספקית הסלולר אורנג' שוויץ לקרן ההשקאות הבריטית אייפקס, יצרה חברת החיתום של מגדל שוקי הון.

לפי העסקה הראשונה למכירת השליטה בפרטנר, שאותה גיבשו שני בנקי ההשקעות ביוני 2012, חברת האצ'יסון, שמכרה לסקיילקס את השליטה בפרטנר בשנת 2009, הייתה אמורה לרכוש אותה חזרה. עסקה זו לא התבצעה, כיוון שהייתה כרוכה בתספורת למחזיקי האג"ח. בהמשך אותה שנה נחתמה העסקה שבמסגרתה מכרה סקיילקס, בליווי של לאזארד, את מניות פרטנר לסבן.

בסקיילקס סירבו להתייחס לידיעה.