בזק בינלאומי: מנהלים בקבוצה במירוץ למנכ"לות

מנהלים מקבוצת בזק ומקבוצת יורוקום בהתמודדות על התפקיד

מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום דיגיטל, מתמודד על תפקיד מנכ"ל בזק בינלאומי בעקבות עזיבתו הקרובה של המנכ"ל איציק בנבנישתי. עוד מתמודדים על התפקיד 3 סמנכ"לים מבזק: יובל קינן, שעומד בראש חטיבת הטכנולוגיות של בזק; ואיתמר הראל, סמנכ"ל חטיבת לקוחות פרטיים בחברה. שניהם מתמודדים על התפקיד ביחד עם רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה.

מועמדים נוספים הם דן זייצ'ק שמכהן היום כמנכ"ל גילת סאטקום, אסף אביב סמנכ"ל השיווק של בזק בינלאומי ואייל צפריר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של בזק בינלאומי. ככל הנראה ישנם מועמדים נוספים שביקשו להציג את מועמדותם אך סביר להניח שמתוך הרשימה הזו ייבחר אחד המועמדים.

הבחירה במנכ"ל הבא תהיה של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, ואף על פי כן, ההתמודדות מייצרת באזז בקבוצת בזק, היות ושלושה סמנכ"לים מתוך חברת האם מתמודדים על התפקיד, ושניים מתוך בזק בינלאומי. נזכיר גם שדן זיצ'ק שימש כסמנכ"ל כספים וכסמנכ"ל מכירות בבזק בינלאומי כך שכל המועמדים מוכרים ומכירים היטב איש את רעהו. יובל קינן אף הוא יוצא בזק בינלאומי, בה שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות לפני שעבר לבזק.

בקבוצה רואים בחיוב את ההתמודדות של המנהלים על התפקיד, שכן מדובר ברצון טבעי להתקדם של סמנכ"לים שממלאים את תפקידיהם כבר מספר שנים, וההתמודדות הפכה להיות למוקד התעניינות בשל השינויים שיבואו לאחר שייבחר המועמד לתפקיד, כי כל תזוזה מייצרת שרשרת של מינויים, ובאופן טבעי גם עזיבות.ההתמודדות המעניינת היא של מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום דיגיטל. אלמליח עובד בצמידות עם אלוביץ' כבר לא מעט שנים והוא רואה את עצמו מועמד טבעי לתפקיד על רקע העובדה שצבר ניסיון רב בשוק התקשורת לאורך השנים, היה מעורב בעסקי הקבוצה כדירקטור בחברות בנות, וגם שימש כמנהל בכיר בבזק.

בבזק מסתובבת הערכה כי לרן גוראון יש הבטחה לקבל לידיו תפקיד ניהולי בקבוצה במידה ויתפנה, וזאת לאחר שבעבר התבקש על ידי אבי גבאי מנכ"ל בזק לשעבר, להישאר בתפקידו ולא לעזוב לתפקיד אחר שעליו התמודד. גוראון רואה את עצמו מועמד מוביל לתפקיד על רקע זה, וגם בגלל הניסיון שצבר בשנים האחרונות בבזק. בעבר עבד בחברת ברק 013 שבה שימש כסמנכ"ל השיווק, ולכן מכיר היטב את תחומי פעילותה של בזק בינלאומי, וכמובן מתוקף תפקידו הנוכחי כסמנכ"ל השיווק של בזק.

ואילו בבזק בינלאומי החשש הגדול הוא שמי שלא יבוא במקומו של בנבנישתי, ישנה את פניה ואופיה של החברה, ולכן מקווים שכל מי שיגיע ישמר את הצביון של החברה ואת התרבות הארגונית החיובית שנוצרה בה לאורך השנים האחרונות.