תערוכת הסלולר: מיקרוסופט הכריזה על עדכון לחלונות 8.1

העדכון יגיע באביב ויציע כפתור כיבוי וחיפוש ויכולת נוחה יותר לסגירת אפליקציות למשתמשי עכבר ומקלדת וללא מסך מגע. LG, לנובו ו-ZTE ישיקו סמארטפוני ווינדוס פוןמאת צחי הופמן, ברצלונה

מיקרוסופט הציגה היום (א’) במסיבת העיתונאים שלה לקראת תערוכת הסלולר MWC, שתיפתח מחר בברצלונה את התוכניות הקרובות שלה לחלונות 8.1 למחשבים וטאבלטים וגם לווינדוס פון 8.

עדכון חדש לחלונות 8.1 שיגיע באביב, יציג שיפורים בממשק עבור משתמשים שלא עובדים עם מסכי מגע. מיקרוסופט יצרו כפתורים בולטים בממשק הראשי עבור כפתורי חיפוש וכיבוי המחשב/טאבלט. הממשק מציע למשתמשים שעובדים עם עכבר ומקלדת, יכולת להשתמש בכפתור הימני של העכבר לפתיחה וסגירת אפליקציה. מדובר בשיפור חשוב, כי הרבה משתמשים לא יודעים איך סוגרים אפליקציות בחלונות 8.

במיקרוסופט אומרים שהשינויים מגיעים בעקבות תגובות של משתמשים שאמרו שהם קצת מתוסכלים מהממשק של חלונות 8. עוד אומרים במיקרוסופט שהדבר יאפשר למשתמשים שלא מכירים את הממשק האחרון של חלונות, לעבוד איתו בצורה קלה יותר. לדברי ג’ו בלפור, סמנכ"ל במיקרוסופט, "השינויים החדשים לא פוגעים בחוויית השימוש במסכי המגע".

בשביל לאפשר לספקים להציג מחשבים במחירים נמוכים יותר, מיקרוסופט תאפשר להתקין את חלונות 8 על מכשירים עם חומרה חלשה יותר, הכוללת רק ג’יגה בודד של זיכרון (RAM) ו-16 ג’יגה אחסון.

מיקרוסופט הציגה גם נתונים על חלונות 8. החברה מכרה 200 מיליון רישיונות של מערכת ההפעלה האחרונה שלה. 40% מהמכשירים שנמכרו בארה"ב הם ממסכי מגע, כאשר בכל יום ישנם 4 מיליון הורדות של אפליקציות מהחנות שלה. כמו כן, במיקרוסופט
מתגאים שחלונות 8 ו-8.1 תופסות נתח שוק גדול יותר מכל הגרסאות של מערכת ההפעלה של אפל למחשבים - OS X. עוד נתון שמיקרוסופט מתגאה ממנו בצורה מוזרה, שהיא עקפה את נתח השוק של בלקברי בעולם הסמארטפונים. נתח השוק בלקברי הוא אפסי וכנראה שהיה עדיף למיקרוסופט להתעלם מ"ההישג" הזה.

מצטרפים חדשים

מספר היצרניות שמוכרות סמארטפונים עם מערכת ההפעלה - ווינדוס פון 8 מצומצמת מאוד וכוללת את נוקיה, סמסונג, HTC ו-וואווי, היום מיקרוסופט הודיעה שגם LG, לנובו ו-ZTE ישיקו סמארטפונים עם המערכת של מיקרוסופט. מדובר בחדשות חשובות מבחינת החברה, שצריכה להגדיל את מספר היצרניות שמוכרות ווינדוס פון, כי כרגע רק נוקיה מהווה שחקן משמעותי בתחום הזה.