רוסיה? נורבגיה? המשלחת הכי מוצלחת לסוצ'י 2014: הולנד

הרוסים והנורבגים הובילו את טבלת המדליות באולימפיאדת החורף, אך ההולנדים הצטיינו ביחס לגודל המשלחת המצומצם שלהם; המספרים מאחורי טבלת הזכיות

אולימפיאדת החורף בסוצ'י ננעלה אתמול (א') עם ניצחון גדול לוולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, שהעמיד תקציב שיא של 53 מיליארד דולר לאירוח המשחקים: לפחות בטבלת המדליות, המדינה שלו הצדיקה בגדול ההשקעה - עם 13 מדליות זהב, ו-33 מדליות בסך הכל. נורבגיה הגיעה למקום השני בדירוג עם 11 מדליות זהב (26 סה"כ). קנדה שלישית מבחינת זהב (10), אך רק רביעית בסך המדליות (25) - אחרי ארה"ב שרשמה 28 מדליות בסך הכל (9 מזהב).

למרות החגיגה הרוסית, מי שיכולה לחגוג את הביצועים הכי טובים ביחס לגודל המשלחת שלה היא דווקא הולנד: מבדיקה שעשה עיתון ה"USA Today", עולה כי המדינה האירופית, ששלחה 41 ספורטאים בלבד לאולימפיאדת החורף - גרפה בסך הכל 24 מדליות, כלומר, ממוצע של 1.7 ספורטאים על כל מדליה. בלארוס שנייה ברשימה הזאת, עם 4.0 ספורטאים למדליה (משלחת של 24 ספורטאים); נורבגיה (5.2, 134), צרפת (7.0, 105) ורוסיה (7.0, 232 - המשלחת הגדולה ביותר) משלימות את החמישייה הראשונה.

26 מתוך 88 המדינות המשתתפות הצליחו לגרוף מדליות כלשהן במהלך האולימפיאדה, כשבתחתית נמצאות קזחסטן וקרואטיה (מדליית ארד אחת כ"א). אגב, בקזחסטן הציעו את המענקים הנדיבים ביותר מבין המדינות המשתתפות עבור ספורטאי שיצליח לזכות במדליית זהב במהלך התחרויות - 250 אלף דולר. בסופו של דבר בקזחסטן לא נאלצו לממש את ההבטחה הכספית, אבל דניס טן, הקזחי בן ה-20 שאחראי על הארד בהחלקה על הקרח - יקבל בונוס לא רע בסך 75 אלף דולר.

סקי אלפיני, אחד מענפי הדגל של משחקי החורף, נשלט על-ידי אוסטריה, שזכתה ב-9 מדליות בסך הכל (3 זהב, 4 כסף, 3 ארד). ארה"ב הסתפקה במקום השני (5 מדליות סה"כ).