בוול סטריט כבר מהמרים על ה-ETF שיזנקו אם טבע תירכש

אתר ETF Trends: "על רקע הגידול בפעילות המיזוגים והרכישות, אולם שואלים 'מי הבאה בתור?'. ייתכן שהתשובה היא חברת התרופות הגנריות הישראלית טבע"

לאחר זינוק שבועי של כמעט 10% במניית טבע על רקע ספקולציות כי היא מועמדת לרכישה, בוול סטריט מתחילים כבר להמר עת קרנות הסל (ETF) שיזנקו אם טבע אכן תירכש. באתר ETF Trends מסמנים כבר 2 קרנות כאלה: iShares MSCI Israel Capped ETF (סימול: EIS) ו-Market Vectors Israel ETF (סימול: ISRA).

"על רקע הגידול בפעילות המיזוגים והרכישות, אולם שואלים 'מי הבאה בתור?'. ייתכן שהתשובה היא חברת התרופות הגנריות הישראלית טבע", נכתב באתר. "המניה זינקה בכמעט 10% בשבוע שעבר לשיא של 5 שנים. מחזור המסחר היה גבוה ב-62% מהממוצע לאחר עסקת רכישת פורסט לבס ע"י אקטביס ב-25 מיליארד דולר, מה שעורר ספקולציה יכ טבע תהפוך ליעד לרכישה".

באתר מצטטים את סוכנות בלומברג שהביאה את דבריו של אנליסט ב-Maxim: "הספקולציה היא שחברות אחרות יילכו בעקבות אקטביס ויבצעו רכישות כדי לצמוח, והשווי של טבע אטרקטיבי". לפי בלומברג, טבע נסחרת בדיסקאונט של 42% על השווי הממוצע בענף.

כאמור, באתר מסמנים כבר 2 קרנות סל שייהנו מהשתלטות על טבע. "השתלטות על טבע תהיה טובה מאוד ל-EIS כי המשקל של טבע בקרן הזו הינו 27.7%", נכתב באתר. הקרן המומלצת השנייה היא ISRA: "אמנם הקרן הזו אפילו לא בת 10 חודשים, היא מאפשרת חשיפה טובה לסקטור הביוטכנולוגיה הלוהט בישראל".

משקלה של טבע בקרן ISRA הינו 13.6%. בקרן EIS מנהלים 118.3 מיליון דולר וגובים דמי ניהול של 0.62% בשנה.