גלקסי S5 של סמסונג: מסך גדול יותר והגנה מפני מים

האס 5 כולל מסך בגודל 5.1 אינץ', מיגון מפני רטיבות וצילום וידיאו באיכות אולטרה HD ■ הסמארטפון יגיע לחנויות בעולם ב-11 לאפריל ■ סמסונג הכריזה גם על צמיד בריאות בשם Gear Fit

היום הראשון של תערוכת הסלולר MWC הסתיים עם ההכרזה על הגלקסי S5 של סמסונג. שינויים דרמטיים כמו קורא טביעות אצבע להפעלת המכשיר, מסך באיכות אולטרה HD או עיצוב ממתכת לא ראינו. אולם אין סיבה להתאכזב, נראה שסמסונג זנחה את הגימיקים מהדגם הקודם והיא מציגה יכולות יותר פרקטיות.

המסך גדל מעט מהגלקסי S4, כאשר ב-S5 הוא עומד על 5.1 אינץ' בטכנולוגיית SuperAMOLED ברזולוציית Full HD. מצב חדש בתאורה של המסך יחשיך אותה בצורה משמעותית, כאשר עדיין ניתן יהיה לצפות במסך כאשר נמצאים בבית קולנוע חשוך.

הגלקסי S5 קיבל מיגון מפני רטיבות למים ואבק בתקן IP67, אולם לא ניתן יהיה להשתמש בו בתוך הבריכה. מצב חדש לחסכון בסוללה - Ultra Power Saving ישנה את המסך לגווני אפור וינטרל את רוב יכולות המכשיר, כך שהוא אמור להחזיק מעמד כ-24 שעות.

הסמארטפון כולל גם תמיכה ברשתות דור 4, מעבד מרובע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2). סמסונג עיצבה מחדש את הממשק שלה עם אייקונים צבעוניים ונקיים יותר. הסוללה אמורה להספיק ליותר עבודה, כאשר ההספק שלה עומד על 2,800 מיליאמפר.

סמסונג גם התמקדה ביכולות הצילום. המצלמה מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 2.1 מגה פיקסל. המצלמה תציע מיקוד אוטומטי מהיר במיוחד במהירות של 0.3 שניות, צילום במצב HDR (שילוב של מספר תמונות שצולמו בחשיפות שונות) במהירות רבה יותר וגם צילום וידיאו באיכות UltraHD. המצלמה גם כוללת חיישן המאפשר למדוד את הדופק באמצעות הנחת האצבע עליו.

הגלקסי S5 יושק ב-11 לאפריל במדינות רבות בעולם.

"200 מיליון סמארטפונים מסדרת הגלקסי אס נמכרו בעולם", אומר ג'יי קיי שין, נשיא ומנכ"ל סמסונג סלולר. "למדנו שאנשים לא רוצים מכשירים מסובכים, אלא מוצרים עם עיצוב, פשוטים להפעלה, מהירים, מצלמה טובה ומוצרים שיעזרו להם לשמור על כושר".

סמסונג הצטרפה לטרנד צמידי הבריאות עם דגם חדש משלה בשם גלקסי Gear Fit היודע למודד את הדופק של הבעלים שלו. הצמיד כולל צג הנותן חיווי לשעה, תאריך ומספר הצעדים. הצג עצמו בנוי מטכנולוגיית המסכים הקעורה וניתן לפרק אותו מהצמיד ולבחור צבעים אחרים לרצועה. הצמיד גם יודע להציג חיווי על שיחה נכנסת ומאפשר לנתק אותה. דגם ה-Fit יודע לעבוד עם 20 דגמים מסדרת הגלקסי.