"ניו-יורק טיימס": חיזבאללה יתקשה להימנע מתגובה נגד ישראל

אבו אל מג'יד, לוחם בשורות המורדים, שמוצב ליד העירה יארבוד, אמר ל"טיימס" כי משאיות טעונות בנשק של חיזבאללה הופצצו בשטחה של סוריה, סמוך לגבול עם לבנון

האם חיזבאללה יימנע גם הפעם מפעולת גמול נגד ישראל בגין מה שמתואר כהפצצה נוספת של מטוסי חיל האוויר אמש (ב') על משאיות נושאות טילים מתקדמים שהיו מיועדים לארגון הטרור? אנליסטים אומרים, שהתשובה תלויה במיקומן של המטרות: אם המשאיות הופצצו בהיותן בסוריה, נראה שההתקפה תעבור גם הפעם בשתיקה; אך אם המשאיות הושמדו כאשר הן היו בתחום לבנון, ייתכן שישראל צריכה לצפות למהלומה של חיזבאללה. בשלב זה אין ודאות היכן היו ממוקמות מטרות ההפצצה הישראלית.

אנליסטים שמצוטטים היום (ג') ב"ניו-יורק טיימס" אמרו, כי מבחינה פוליטית יתקשה חיזבאללה להימנע מפעולת גמול נגד ישראל אם המטרות שתקפו מטוסי חיל האוויר היו ממוקמות בלבנון. בסופו של דבר, הסיבה הראשונית לקיומו של הארגון היא להגן על לבנון מפני תוקפנות ישראלית.

נוסף על כך, התקפה ישראלית בשטחה של לבנון תהיה הסלמה ניכרת במעורבות של מדינות האזור במלחמת האזרחים בסוריה ותצביע על זליגת העימות למדינות שכנות.

כל ההתקפות הקודמות של מטוסי חיל האוויר הישראלי על מחסנים או משלוחי טילים שהיו מיועדים להימסר לחיזבאללה בוצעו בסוריה: ב-31 בינואר אשתקד, הושמדו טילים במכון המחקר הצבאי ג'רמאיה, ליד דמשק; ב-3 במאי התקפה על מחסן טילים בנמל-התעופה של דמשק; ב-5 במאי, הופצצו יעדים ליד דמשק שבהם אותרו משלוחים של מערכות טילים מתקדמות לחיזבאללה; ב-5 ביולי הופצץ מחסן ליד לאטקיה ובו טילי קרקע-ים מדגם יאוחנט; ב-30 באוקטובר, הושמדו משלוחי טילים נוספים בלאטקיה.

יש דיווחים סותרים היכן בדיוק נמצאו המטרות שהופצצו אמש: על פי סוכנות הידיעות הלבנונית, האזור ששימש יעד להתקפה נמצא על הגבול בין סוריה ללבנון. אזור הגבול שהופצץ הוא שטח הררי. סימוני הגבול בו אינם ברורים, וכמה אזורים שם מוגדרים כאזור חיץ דה-פקטו, שמבחינה טכנית נמצא בשטח לבנון.

אך גורמים של המורדים בסוריה וכן תושבים של עיירה לבנונית סמוכה טוענים, כי המטרות שנפגעו היו בשטח סורי. תחנת הטלוויזיה של חיבאללה, אל מאנאר, מסרה מפי גורמים ביטחוניים לבנוניים, שלא נערכה שום התקפה ישראלית על מטרות בשטחה של לבנון.

פאיז שוקור, שר לשעבר בממשלת לבנון, שחי בעיירה נאבי-שיט, בבקעת הלבנון, ליד האזור שבו נערכה הההתקפה, אמר שלא נפגעה שום מטרה בעיירה.

אבו אל מג'יד, לוחם בשורות המורדים, שמוצב ליד העירה יארבוד, אמר ל"טיימס", כי משאיות טעונות בנשק של חיזבאללה הופצצו בשטחה של סוריה, סמוך לגבול עם לבנון. לדבריו, נראה ששיירת המשאיות עשתה דרכה אל תוך סוריה, כדי לחזק את כוחות שליט סוריה, באשאר אסד, במלחמתו נגד כוחות המורדים.