דיווח: אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפת צה"ל הלילה בלבנון

מספר פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת צה"ל בגבול סוריה-לבנון, כך דיווח מקור ביטחוני לבנוני לרשת "אל-ערביה" ■ על פי ההערכות, יעד התקיפה היה שיירת נשק שעשתה את דרכה מסוריה לחיזבאללה

רשת "אל-ערביה" מדווחת כי חיל האוויר הישראלי תקף אמש (ב') יעדים של ארגון חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון. על-פי מקור ביטחוני בלבנון, בתקיפה נהרגו מספר פעילים של הארגון. ככל הנראה באזור התקיפה התבצעו הברחות נשק מסוריה ללבנון.

ה"דיילי סטאר" הלבנוני מדווח כי מטוסים ישראליים תקפו מעוז חיזבאללה באזור הכפר נבי-שית, וגורמים בלבנון מדווחים גם על פיצוצים שנשמעו באזור הבקעא. על-פי הדיווח, 4 תקיפות בוצעו באזור ג'נטה, בהרים המקיפים את הכפר נבי שית מצידו הסורי.‎

לדברי מקור אנונימי בלבנון, האזור מוכר כמעוז חיזבאללה, בו מתבצעים גיוסים ואימונים למצטרפים החדשים. כמו כן, אזור ג'נטה מוכר כאזור בו מתבצעות הברחות נשק בין לבנון וסוריה.

מדובר צה"ל נמסר: "איננו נוהגים להתייחס לפרסומים זרים". עם זאת, גורם ביטחוני ישראלי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "נרשמה פעילות חריגה של חיל האוויר בצפון".

בתחילת החודש שעבר, גורמי אופוזיציה טענו כי נשמעו הדי פיצוץ עז בעיר הנמל לטקייה. לדבריהם, מקור הפיצוץ בתקיפה של מטוסי חיל האוויר הישראלי שהשמידו משגרים של טילי S-300 באזור שכונת שייח' דאהר הסמוכה לנמל המקומי.

באוקטובר האחרון דיווחו כלי תקשורת ערבים על פיצוץ עז שאירע בבסיס של צבא סוריה סמוך לעיר הנמל לטקייה בצפון-מערב המדינה. סוכנות הידיעות הלבנונית הממשלתית דיווחה אז כי שישה כלי טיס ישראלים חדרו בשעות הערב את המרחב האווירי של המדינה, סמוך לבירה ביירות - והמשיכו לסוריה, שם ירו והחריבו לכאורה את הבסיס הסורי.