פייסבוק מודה בכישלון: סוגרת את שירות המייל שלה

מארק צוקרברג דאג להדגיש בהשקת השירות לפני שלוש שנים כי לא מדובר בעוד שירות מייל אלא במערכת ניהול מסרים; את הגולשים זה לא הלהיב

אחרי שלוש שנים וכישלון להרים שירות מייל רציני, פייסבוק הודיעה כי היא סוגרת את שירות הדואר האלקטרוני שלה. לפני שהשיקה אותו בינואר 2011, הדיווחים דיברו על ג'ימייל קילר, שירות שישתמש במאגר המשתמשים הרחב של פייסבוק ויאפשר לה להתמודד ראש בראש מול אחד השירותים הבולטים שמציעה המתחרה הגדולה שלה, גוגל.

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, דאג להדגיש בהשקת השירות לפני שלוש שנים כי לא מדובר בעוד שירות מייל אלא במערכת ניהול מסרים, כזו שתרכז במקום אחד מיילים, הודעות SMS, הודעות מיידיות ועוד.

הבעיה שבפועל אנשים לא השתמשו בכתובות שניפקה להם פייסבוק שכוללות את שם המשתמש שלהם והסיומת של פייסבוק: facebook.com@.

מה שפייסבוק כן הציעה זה אפליקציית מסנג'ר לניהול שיחות בין המשתמשים ולאחרונה אפשרות לשדרג את האפליקציה כך שתטפל גם בהודעות SMS באותו המקום. עם זאת, המיילים נשארו מחוץ לתמונה.

מאז ההשקה בפייסבוק לא השקיעו יותר מדי במוצר שלהם, שבצורה כזו או אחרת הזכיר בשאיפותיו מוצר של גוגל בשם Wave, שגם הוא ביקש לרכז פעילות מיילים והודעות שונות במקום אחד אך נכשל גם כן ונסגר.

הפעולה המשמעותית היחידה שעשתה פייסבוק הייתה ביוני 2012 ופעולה זו הייתה דווקא שלילית: החברה החליטה על מהלך חד-צדדי ושינתה את המייל הראשי של משתמשיה למייל של פייסבוק ולא למייל הפרטי שלהם.

כעת, לאחר שהחליטה לזנוח את שירות המייל האישי שלה, בבלוג הטכנולוגיה TheVerge מצביעים על הבעייתיות שצעד זה מייצר לפרטיות של משתמשיה. פייסבוק עדכנה כי מי שישלח מיילים לכתובת הפייסבוק של המשתמשים, ההודעות יועברו לתיבת המייל הפרטית של המשתמש, שאיתה נרשם מלכתחילה לשירות.

זה אמנם צעד הגיוני באיזשהו מקום, אך מנגד זה יאפשר לכל אחד להגיע לתיבת המייל הפרטית של כל משתמש שיחפוץ בו - הוא פשוט צריך לשלוח מייל לכתובת הפייסבוק של המשתמש, שמבוססת על שם המשתמש שלו, ומייל זה יגיע אוטומטית לתיבת הפרטית.