מיזם הסיבים: חב' חשמל רוצה לתת לעובדים 15% מההכנסות

הנהלת חח"י פירסמה תיקון להסכם עם העובדים ולפיו הם לא יהיו זכאים לבונוס מיוחד בשווי של 5 מיליון שקל, אלא דורשים נתח מההכנסות ■ בקרב בעלי המניות שוררת תחושה קשה של תסכול מהתנהלות המיזם בצד של חח"י

מיזם הסיבים האופטיים IBC, המשותף לחברת החשמל ולמשקיעים פרטיים, ממשיך להיתקל בקשיים בגלל הדרישות והתנאים שמציבים עובדי חברת החשמל. ביום שישי האחרון פרסמה הנהלת חח"י תיקון להסכם עם העובדים ולפיו העובדים יקבלו 15% מההכנסות בפועל של המיזם (מתוך חלקה של חח"י שמחזיקה 40% ב-IBC), ולא יהיו זכאים לבונוס מיוחד בשווי של 5 מיליון שקל. בקרב בעלי המניות שוררת תחושה קשה של תסכול מהתנהלות המיזם בצד של חח"י.

הדיווח של הנהלת החברה בא לאחר מכתב שהוציא המשנה ליועץ המשפטי לכלכלה, אבי ליכט, שבו הוא מעלה תהיות והסגות מההסכם (לפני התיקון). כפי שנחשף ב"גלובס", רשות החברות הממשלתיות העבירה ליועץ המשפטי את דרישת העובדים לקבלת תמורה בגין המיזם וההסכם שעליו חתמו עם הנהלת החברה. רשות החברות מסתייגת מההסכם ודורשת שכל תמורה לעובדים תהיה במסגרת בונוסים שמקבלים עובדים בחברות ממשלתיות ולא מכבר לכך.

אבי ליכט העלה במכתבו טענות כבדות משקל והעביר אותן לרשות החברות על מנת שתבחן אותן. כעת לאור ההסכם המתוקן תצטרך רשות החברות לגבש עמדה חדשה, ואולם קשה לראות כיצד היא מסכימה לאשר תגמול לעובדים שנגזר מהכנסות המיזם ללא התניות של זמן, שמוענק לכל העובדים ללא כל קשר לשאלה האם הם מועסקים במיזם או לא וכן הלאה.

בהסתייגות של ליכט להסכם הישן הוא מתייחס למעורבות של ארגון העובדים של חברת החשמל בתחרות בשוק התקשורת, וכמו כן מציף את השאלות לגבי הבונוס והדיבידנדים שאמור המיזם היה לחלק.