ערוץ מכירה חדש לפריגו: מוכרת את התרופות שלה באמזון

מנהל הפעילות של החברה בישראל: "מעבר לזה שזה ערוץ מכירות נוסף, זו פלטפורמה שדרכה אנחנו יכולים לקבל מושג טוב על ההתנהלות הצרכנית, ולמנף את הידע הזה מול הלקוחות שלנו".

בכירי חברת התרופות פריגו עסוקים בימים האחרונים: בשבוע שעבר ערכה החברה יום אנליסטים בניו יורק, והיום (ב') נערך יום אנליסטים גם בבורסה בתל אביב. בכירי החברה - שרון כוחן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל החטיבה הבינלאומית, ויצחק מעיין, מנהל הפעילות בישראל וסמנכ"ל החטיבה הבינלאומית של פריגו, הציגו את פעילות ויעדי החברה, לאחר השלמת הרכישה הגדולה של ‏Elan‏ מאירלנד תמורת 8.6 מיליארד דולר. ‏

פריגו, חברת תרופות גנריות, מתמחה בתרופות ללא מרשם רופא שנמכרות במותג החנות - כלומר, היא מייצרת את התרופות והן נמכרות תחת מותג הרשתות הקמעונאיות (לדוגמה וולמארט). אולם בכנס סיפקו בכירי החברה פרטים על ערוץ מכירה חדש: פריגו החלה למכור את מוצריה און-ליין באמצעות אמזון, הקמעונאית המקוונת הגדולה ביותר בעולם. "זה לקוח קמעונאי נוסף לכל דבר ועניין", אמר מעיין. "מעבר לזה שזה ערוץ מכירות נוסף, זו פלטפורמה שדרכה אנחנו יכולים לקבל מושג טוב על ההתנהלות הצרכנית, ולמנף את הידע הזה מול הלקוחות שלנו".‏

לדבריו, הפעילות החלה לפני כחצי שנה והיא צומחת ומצליחה, אך פריגו לא מספקת בשלב זה יעדים פיננסיים שנוגעים לפעילות זו. כוחן הוסיף שאמזון רוכשת מפריגו את הסחורה, משלמת עליה מראש וקובעת את המחירים. בין המוצרים של פריגו שניתן למצוא באמזון ישנן תרופות לטיפול באלרגיה, משחות לכאבי שרירים ועוד. ‏

פריגו, המנוהלת על-ידי ג'וזף פאפא, נסחרת במקביל בבורסת ניו יורק ות"א, ושווי השוק שלה הוא 22 מיליארד דולר, קרוב לשיא כל הזמנים. בעקבות יום האנליסטים שנערך בניו יורק, העלו ב-‏UBS‏ את מחיר היעד למניית פריגו מ-176 דולר ל-190 דולר, וההמלצה נותרה "קנייה". מחיר היעד החדש גבוה ב-15.5% ממחיר המניה הנוכחי. האנליסט מארק גודמן ציין שהחברה מצפה לצמיחה אורגנית שנתית של 5%-10% בהכנסות בשלוש השנים הקרובות, וצמיחה של 10%-20% ברווח הנקי למניה. הוא הוסיף שהנהלת פריגו ציינה שהיא מתקדמת בקצב מהיר מהצפוי בהשגת הסינרגיות, בסך 150 מיליון דולר, מרכישת ‏Elan‏. "ההנהלה סיפקה סקירה על מנועי הצמיחה שלה, אך לא היו חדשות או הצהרות מפתיעות", מסכם האנליסט מ-‏UBS‏. ‏