נחסם ניסיון גלעד ארדן למינויים בדואר ישראל

שר התקשורת ניסה להשיג רוב בדירקטוריון להדחת המנכ"ל אלמוזלינו כשניסה למנות שני דירקטורים נוספים בדואר, אך רשות החברות התנגדה ודרשה שהדירקטורים שהוא מבקש למנות יעברו דרך הנבחרת שמקימה רשות החברות

ניסיון נוסף של שר התקשורת גלעד ארדן להביא להדחת חיים אלמוזנינו, מנכ"ל דואר ישראל, נבלם בעקבות תמיכת משרד האוצר ורשות החברות באלמוזנינו. ל"גלובס" נודע כי ארדן ניסה למנות שני דירקטורים נוספים בדואר, אך רשות החברות התנגדה ודרשה שהדירקטורים שהוא מבקש למנות יעברו דרך הנבחרת שמקימה רשות החברות, ושממנה אמורים להתמנות הדירקטורים בחברות הממשלתיות. הדירקטורים שארדן רצה למנות לא הצליחו להתקבל, ולכן רשות החברות תודיע בשבועות הקרובים על מינוי דירקטורים מקצועיים מטעמה, שיהיו נטולי זיקה כלשהי.

המינויים שניסה ארדן לבצע בדואר נתפסים כניסיון להשיג רוב בקרב חברי הדירקטוריון, על מנת להזיז את אלמוזנינו מתפקידו. כרגע אין מספיק דירקטורים שיתמכו במהלך, שמוביל יו"ר הדואר חזי צאייג בתיאום מלא עם ארדן, ומצד שני, יש תמיכה איתנה וחד משמעית באלמוזנינו מצד משרד התקשורת ורשות החברות, שרואים בו שותף מלא לרפורמה שמתוכננת בדואר ולמו"מ עם העובדים.

העובדה שנמנעה מארדן האופציה למנות דירקטורים מטעמו עשויה להפוך לסוגיה משמעותית הרבה יותר, שכן ארדן יכול מתוקף תפקידו למנוע מרשות החברות להכניס את הדירקטורים שתרצה, וזאת על ידי אי חתימה על מינויים. למרות זאת, באוצר וברשות החברות לא מתרגשים מהאופציה שיש לארדן משום שישנם מספיק דירקטורים בדירקטוריון כך שאין כל בעיה בתפקודו.

ממשרד התקשורת נמסר, כי "הדברים אינם נכונים. כדי למנות דירקטורים לחברת הדואר נדרשת חתימה הן של שר התקשורת והן של שר האוצר. משרד האוצר הקפיא את חתימתו לגבי כל החברות, כולל חברת הדואר. חבל שהנושא מתעכב כחודשיים כאשר דווקא בתקופה כל כך קשה, נאלץ דואר ישראל לפעול עם דירקטוריון חסר".