חמצן לדואר: 60 מיליון שקל בבנק יהב הוחזרו לקופה

מדובר בסכום כסף שישפר את תזרים המזומנים בחברה בצורה משמעותית השנה ויאפשר לה שקט תעשייתי

חמצן לדואר ישראל: מנכ"ל דואר ישראל חיים אלמוזנינו הורה אתמול (ג') למשוך חזרה פיקדון בסך 60 מיליון שקל שהיו מופקדים בבנק יהב כערבות נגד הלוואות של עובדי החברה. מדובר בסכום כסף שישפר את תזרים המזומנים בחברה בצורה משמעותית השנה ויאפשר לה שקט תעשייתי.

במקביל, בשל מצבה הפיננסי של החברה, החליטה הנהלת החברה על יישום צעדי החירום. הצעדים כוללים: פיטורים של כ-130 עובדים ארעיים, הפחתת עבודה בשעות נוספות בכ-50% וביטול הרקת תיבות הדואר האדומות בבקרים. הצעדים יאפשרו חיסכון של כ-53 מיליון שקל השנה. צעדים אלו מתווספים לקיצוץ משמעותי שביצעה החברה בתקציב ההוצאות השוטפות ובתקציב ההשקעות, וכן במסגרת ההחלטה שלא לקלוט עובדים חדשים. סך הצעדים יחסכו לחברה 113 מיליון שקל השנה. יצוין כי אין בצעדים הללו פגיעה בהסכמים הקיבוציים.

הצעדים יביאו לשיפור בתזרים המזומנים, ויאפשרו לחברה להמשיך ולפעול תוך ניהול מו"מ עם נציגות ארגון העובדים לגיבוש ומימוש תוכנית ההבראה המקיפה. המו"מ צפוי להימשך מספר חודשים, ועל כן אין ברירה, אלא לנקוט באופן מיידי בצעדי חירום על מנת לעצור את הדימום המתמשך של החברה. אלמוזנינו נפגש עם יו"ר ארגון העובדים ועידכן אותו כי צעדי החירום יכנסו לתוקף באופן מיידי.

יצוין כי ללא הקיצוצים במסגרת צעדי החירום, הן ממרכיבי השכר, הן מההשקעות והן מההוצאות השוטפות, היו אוזלות יתרות המזומנים מהמקורות השוטפים בחודשים הקרובים. גם לאחר הקיצוצים תשחקנה יתרות המזומנים, אולם בקצב איטי יותר.

תוכנית רפורמה והבראה היא הפתרון היחיד הנכון לחברה. גיבוש הסכמות לתוכנית כזאת הינו הכרחי ויקרה במסגרת המו"מ שמתנהל עם כל הגורמים. צעדי החירום הינם הפיכים ויבוטלו עם גיבוש תוכנית ההבראה. תוכנית ההבראה אמורה לייצר מצב שבו הדואר נערך ליצירת חברה מודרנית ומתקדמת, שמתאימה את עצמה לעידן המקוון. בין היתר תביא התוכנית להתאמת השירות לצרכי הלקוחות, גמישות בשעות העבודה, שיפור השירות וצמצום כמות העובדים.