בכיר בפד מזהיר: השווקים מתנהגים כמו לפני בועת הדוט.קום

ריצ'רד פישר, נשיא שלוחת הפד בדאלאס טוען כי מספר אינדיקטורים טיפסו לרמות מפחידות שהיו לפני משבר הדוט.קום ■ נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה: רמות הצמיחה שהיו לפני המשבר עלולות לא לחזור לעולם

ריצ'רד פישר, נשיא שלוחת הפד בדאלאס אמר כי הוא מודאג מפני הרמות הגבוהות של השווקים ולכן הבנק המרכזי צריך לעקוב בדריכות אחר סימנים המעידים על התפתחות בועה.

בדברים שנשא אתמול (ד') במקסיקו-סיטי, פישר אמר כי קיימים מספר אינדיקטורים, כגון מכפילי הרווח הצפויים, יחס המחירים למכירות, ושווי השוק ביחס לתמ"ג, שטיפסו לרמות מנקרות עיניים שלא נראו מאז בועת הדוט.קום בשלהי שנות ה-90. הוא הוסיף גם שרמות החוב הציבורי (מרכישת ניירות ערך) גבוהות וקרובות לשיא שהיה לפני פרוץ המשבר ב-2008.

"אנו חייבים לעקוב אחר האינדיקטורים האלו בדריכות כדי להבטיח שהתנהגות לא רציונלית לא תרדוף אותנו שוב", לדבריו. פישר טען בנוסף כי גם שוק האג"ח מתנהל בצורה מנופחת משום שהמרווחים בין האג"ח הקונצרניות לבין הממשלתיות צרים מאוד ומשקפים פרמיית סיכון נמוכה.

בעוד מרבית חברי הפד עוסקים בשאלה האם להמשיך בתוכנית התמריצים או לסגת ממנה, פישר הוא בין בכירי הפד הבודדים שחוששים מהאופרויה בשווקים.

בתוך כך, צ'רלס פלוסר, נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה, אמר בראיון ל-CNBC כי הוא מודאג מאוד מההשלכות של התוכניות להקלה כמותית שיזם הפד. להערכתו, כלכלת ארה"ב עדיין סובלת מהשפעות המיתון והיא עשויה שלא לחזור לעולם לרמות הצמיחה שהיו לפני המשבר.