ארדואן מאיים: "נשקול לחסום את יוטיוב ופייסבוק"

לראחר שבשבוע האחרון נחשפו ברשתות החברתיות הקלטות הקושרות את ראש הממשלה הטורקי לפרשת השחיתות שמסעירה את המדינה, ארדואן מזהיר מפני הגבלת הגלישה באינטרנט

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הזהיר הלילה (ו') כי ממשלתו עשויה לחסום את הגישה לרשתות החברתיות יוטיוב ופייסבוק על רקע פרשת השחיתות בה נקשרו שמותיהם של בכירים טורקיים. "ננקוט בכל הצעדים הדרושים", אמר ארדואן בריאיון טלוויזיוני.

"אין צעדים שלא נשקול לנקוט בהם בסוף החודש, כולל חסימת האתרים יוטיוב ופייסבוק", אמר ארדואן בריאיון הלילה. איומים אלה מצדו של ארדואן מגיעים לאחר שממשלתו כבר הגבילה לאחרונה את הגלישה ברשת האינטרנט לאחרונה, פעולה שגררה ביקורת חריפה בטורקיה ומחוצה לה.

הסיבה העיקרית לחסימת הגישה ברשת נובעת מפרסום הקלטות ברשתות החברתיות, שחשפו פרטים חדשים אודות פרשת השחיתות שהסעירה את המדינה, אליה נקשר גם שמו של ארדואן. באחת ההקלטות שדלפו השבוע לאינטרנט, נשמעים ארדואן ובנו משוחחים על דרכים להסתרת סכומים גדולים של כסף.

עשרות מקורבים לראש הממשלה ארדואן נעצרו בטורקיה בחודש דצמבר האחרון, בעקבות פרשת שחיתות גדולה שנחשפה שם. לפני שלושה חודשים הואשמו בפרשה 16 מקורבים למפלגת השלטון, בהם שני בנים של שרים בממשלת ארדואן.