ילין לפידות ו"מחוג" משקיעים 41 מ' ש' ב-5.5% מבריינסוויי

זוהי השקעה פרטית שנייה של ילין לפידות בחצי השנה האחרונה בחברת ביומד הנסחרת בת"א: בספטמבר השקיעה עם מחוג 5.7 מ' ש' במדיקל קומפריישן

בית ההשקעות ילין לפידות משקיע 41 מיליון שקל במניות המהוות 5.09% מחברת המכשור הרפואי בריינסוויי . ההשקעה תבוצע במסגרת הנפקה פרטית, לצד מחוג, הגוף המנהל את קופות הגמל של חברת החשמל, שיחזיק עוד 0.39% ממניות חברת הביומד (בסך הכול יחזיקו השניים 5.48% ממניות בריינסוויי).

הגיוס יבוצע במחיר של 53 שקל למניה, מתחת למחיר של 54.3 שקל שבו נסחרה מניית החברה ביום חמישי. היום עלתה מניית החברה בכ-3%, והיא משקפת שווי חברה של 750 מיליון שקל.

מדובר בהשקעה הפרטית השנייה של ילין לפידות (יחד עם מחוג) בחצי השנה האחרונה בחברת ביומד הנסחרת בבורסה בתל אביב. בספטמבר 2013 השקיעו השתיים 5.7 מיליון שקל בחברת מדיקל קומפריישן (MCS). ילין לפידות ומחוג מורווחים על השקעה זו כ-31%.

ילין לפידות מחזיקים גם 9.8% מאלרון ומושקעים גם בקמהדע דרך אג"ח.

בריינסוויי מפתחת קסדות לביצוע גירוי מגנטי של עומק המוח לטיפול במחלות נפש ומוח, ובראשן דיכאון שאינו מגיב לתרופות. החברה קיבלה אישור שיווק למוצר זה למחלה זו בארה"ב, בתחילת 2013. היא דיווחה עד כה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2013 התקינה 50 מערכות בכל השווקים שבהם היא פועלת, והתשלום לחברה הוא פר שימוש במערכת, ולא בעת ההתקנה. בתשעת החודשים הראשונים של 2013 רשמה החברה הכנסות של 2.2 מיליון שקל ממכשירים אלה.

בריינסוויי מפתחת את המכשיר גם למחלות נוספות, ועבור הטיפול בחלקן כבר יש לה אישורים באירופה ובישראל. בין ההתוויות האחרות אשר להן מיועד המכשיר: מאניה-דפרסיה, אלצהיימר, גמילה מעישון, פרקינסון, OCD ועוד. לבריינסוויי 3.9 מיליון שקל בקופת המזומנים נכון לספטמבר 2013, אולם באוקטובר גייסה עוד 23.7 מיליון שקל מן הציבור בהנפקת מדף.

מכירות בארה"ב

בריינסוויי זקוקה להון שגויס כדי לבנות מערך שיווק בארה"ב. כרגע אין לבריינסוויי תוכניות קונקרטיות להנפיק בארה"ב או להירשם למסחר שם, זאת למרות גל ההנפקות של חברות ביומד ישראליות בנאסד"ק, ולמרות שכחברה בעלת מכירות בארה"ב, המסחר שם הגיוני עבורה. בריינסוויי ניסתה להנפיק בנאסד"ק ב-2011, אך נסוגה כשלא קיבלה את השווי שביקשה.

במהלך חודש פברואר מימשו כמה בעלי עניין בחברה מניות. חגי אבנר, ממייסדי החברה ודירקטור בה, מכר מניות בשווי של 5.7 מיליון שקל, ואילו יפתח רוט, דירקטור ואחד הממציאים של הטכנולוגיה, מכר מניות ב-518 אלף שקל.