פרשת תשדיר שרה נתניהו: חדשות 10 נהגו כשורה

בחדשות 10 נחשף כי בקול ישראל הורידו תשדיר של "ידיעות אחרונות" המקדם ראיון עם אחיה של שרה נתניהו ■ ביה"ד לאתיקה של מועצת העיתונות קבע כי חדשות 10 הפרו את כללי האתיקה, אך ביה"ד לערעורים הפך את ההחלטה

בית הדין לערעורים של מועצת העיתונות קיבל את ערעורם של חדשות 10 והכתב הכלכלי מתן חודורוב בהליך שניהל מנהל קול ישראל, מיכאל (מיקי) מירו, נגד החברה. זאת על רקע טענתו כי כתבה לפיה פסל קול ישראל תשדיר פרסומת של "ידיעות אחרונות", בשל אזכור שמה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, פורסמה ללא תגובתו של מירו.

בית הדין דחה את תלונתו של מירו והפך את החלטתו הקודמת של בית הדין לאתיקה, לפיו חדשות 10 נהגה שלא כשורה.

"לדעת בית הדין לערעורים, לא התעוררה מחלוקת של ממש לגבי העובדות בפרשה זו, ומכל מקום לא אמינות הידיעה עמדה לדיון אלא היעדר התגובה", נכתב בהחלטת בית הדין. "ספק אם היעדר התגובה האמור מהווה עבירה, שהרי בתקנת משנה זו לא מדובר על היעדר תגובה. מכל מקום, אין חולקים שהתגובה לא נמסרה במועד, וכאשר נמסרה, שודרה.

"ראוי להעיר כי מדובר בתשדיר פרסום לכתבה שעמדה להתפרסם בעיתון 'ידיעות אחרונות', בו נראתה דמותה של רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו. טענת רשות השידור כי חובה עליה לקבל את תגובתה של הגברת נתניהו, בהתאם לנוהל המחייב קבלת הסכמתה של דמות הנראית במודעה טרם פרסומה, נראית לערכאת הערעור כנוגעת למהלך הדברים.

"עיון קפדני במסמכים הרבים שנערמו בפרשה זו בשתי הערכאות ולאחר שמיעת טיעוניהן של עורכות הדין המלומדות ותשובותיהם של המלין ד"ר מירו והנילון חודורוב, הגיעה ערכאת הערעור למסקנה שלא היה בסיס לתלונה כי שידור הכתבה נעשה ללא תגובה, כפי שקבע בית הדין קמא.

"ייאמר כי מלין שאינו מספק את התגובה במועד המתאים, בעיקר כשמדובר באמצעי תקשורת המודע לגורם זמן השידור או מועד הפרסום, אין לו להלין אלא על עצמו".