צניחה של 55% ברווחי פרטנר ברבעון הרביעי של 2013

הכנסות חברת הסלולר ברבעון הרביעי של 2013 הסתכמו בכ-1.127 מיליארד שקל - ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל ב-2012

חברת הסלולר פרטנר דיווחה היום (ב') על תוצאותיה לשנת 2013. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-1.127 מיליארד שקל - ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל ב-2012 .

בשורה התחתונה דיווחה פרטנר כי הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2013 הסתכם ב-46 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 102 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2012 - ירידה של 55%.

סך ההכנסות משירותים ברבעון הסתכמו בכ-922 מיליון שקל - ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל ב-2012. הכנסות מציוד ברבעון הסתכמו בכ-205 מיליון שקל (59 מיליון דולר) - ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל.

בשנת 2013 כולה הסתכמו ההכנסות בכ-4.52 מיליארד שקל - ירידה של 19% בהשוואה ל-2012. הרווח לשנת 2013 הסתכם ב-135 מיליון שקל - צניחה של 72% בהשוואה לשנת 2012.

נכון לסוף שנת 2013, בסיס מנויי הסלולר של החברה (כולל מנויי מודם סלולרי ו-012 מובייל) הסתכם בכ-2.96 מיליון מנויים, כולל כ-2.133 מיליון מנויי Post-Paid המהווים כ- 72% מבסיס המנויים, וכ-823 אלף מנויי Pre-Paid המהווים 28% מבסיס המנויים.

במהלך שנת 2013 ירד בסיס המנויים של פרטנר בכ-20 אלף, וברבעון האחרון של 2013 גדל בסיס המנויים של פרטנר ב-6,000. בסיס מנויי ה-Post-Paid גדל בכ-31 אלף מנויים אשר קוזז במלאו על-ידי ירידה בבסיס מנויי ה-Pre-Paid של כ-51 אלף. הירידה בבסיס מנויי ה-Pre-Paid נבעה בעיקר ממעבר של מנויים למסלול חבילות Post-Paid, עקב שחיקת מחירים חדה במוצרים אלה.

שיעור הנטישה השנתי (Churn) של מנויי סלולר ב 2013 הסתכם ב-39%, מעט גבוה מ-38% ב-2012 ומשקף בעיקר את המשך התחרות הגוברת בשוק הסלולר.

ברבעון הרביעי של 2013 הסתכמה ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) ב-81 שקל - ירידה של 7% לעומת הרבעון הרביעי של 2012, המוסברת בעיקרה בשחיקת המחירים בזמן אוויר ושירותים נלווים.

בהתייחסו לתוצאות לשנת 2013 אמר היום מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו: "במהלך השנה הקרובה אנו מתכוונים לפרוס כ-1,000 אתרים בטכנולוגיה מתקדמת של הדור הרביעי. אנו מצפים לקבלת הקצאת התדרים הנדרשת בכדי להעניק לציבור הרחב את השירותים המתקדמים המתאפשרים באמצעות טכנולוגיה זו.

"בתחילת נובמבר 2013 חתמה החברה על הסכם שיתוף רשתות עם הוט מובייל. להסכם זה יש יתרונות רבים לציבור הרחב, ובין היתר אפשרות לניצול מירבי של הספקטרום הקיים לטובת השקת שירותי רשת דור 4, הפחתת ההשפעה הסביבתית שמקורה באתרי השידור המרובים והגברת התחרות בשוק התקשורת באופן שייטיב עם הצרכנים".

רומנו ציין עוד כי "חוסנה של החברה מתבטא ביכולת להפחית את ההוצאות התפעוליות של החברה בכ-500 מיליון שקל בהשוואה לשנה קודמת וביצירת תזרים מזומנים (לפני תשלומי ריבית) של כ-1 מיליארד שקל שאפשר לה להמשיך בהשקעות הנדרשות להמשך הצלחת החברה, תוך הפחתת החוב נטו בסך של כ-800 מיליון שקל."