החלה מכירת כרטיסים למונדיאל על בסיס כל הקודם זוכה

פיפ"א מפיצה 345 אלף כרטיסים למשחקי הגביע העולמי, והפעם לא על בסיס הגרלה ■ האמריקאים הולכים להציף את ברזיל יותר מכל אומה אחרת

פיפ"א ממשיכה בתהליך מכירת הכרטיסים למונדיאל בברזיל, שיתקיים הקיץ במדינה הדרום אמריקאית בין ה-12 ביוני ל-13 ביולי: היום (ד') נפתחת המכירה על בסיס כל הקודם זוכה של 345 אלף כרטיסים. זאת בניגוד לשלבי המכירה הקודמים - שהיו מבוססים על הגרלה בין המבקשים לקנות כרטיסים.

בשלב הנוכחי ניתן יהיה לרכוש כרטיסים ל-60 מתוך 64 משחקי הטורניר אליהם עדיין לא אזלו המקומות (כל המשחקים מלבד הפתיחה בין ברזיל לקרואטיה בסאו פאולו, שני חצאי הגמר בסאו פאולו ובלו הוריזונטה, והגמר שיתקיים במראקנה בריו דה ז'ניירו). הרכישה מתבצעת דרך פורטל הכרטיסים המיוחד של פיפ"א באתר שלה.

בסך הכל קיימים 3.3 מיליון כרטיסים מסוגים שונים למונדיאל, כשיותר מ-2.3 מיליון מתוכם כבר נלקחו. כ-1.5 מיליון כרטיסים מופצים לציבור הרחב בברזיל וברחבי העולם, והיתר נשמרים לאוהדי הנבחרות השונות, לשותפים המסחריים של פיפ"א, זכייני השידור וכו'.

הדרישה לכרטיסים עד כה היא הגבוהה ביותר שידעה פיפ"א אי-פעם לטורניר הגביע העולמי. על-פי מנהל השיווק של הארגון, תיירי וייל, התקבלו יותר מ-10 מיליון בקשות לרכישות כרטיסים מ-212 מדינות. מלבד הברזילאים, מי שהצליחו לשים את ידם על כמות הכרטיסים הגבוהה ביותר הם תושבי ארה"ב: 125,465 בסך הכל. "מלבד המונדיאל שאירחנו ב-1994, ברור כבר עכשיו שברזיל 2014 יהיה הטורניר עם הנוכחות האמריקאית הגדולה ביותר", אמר ל"ספורטס ביזנס דיילי" סוניל גולאטי, יו"ר האחדות הכדורגל של ארה"ב.

אגב, גם בתחום מכירות חבילות האירוח היוקרתיות ("הוספיטליטי") למשחקים, נרשם ביקוש גבוה במיוחד בארה"ב: פי חמישה יותר ביחס לזה שהיה בקרב אמריקאים עבור המונדיאל שנערך ב-2010 בדרום אפריקה (כך לפי סוכנות SportsMark, שהיא הזכיין הרשמי של פיפ"א לשיווק "הוספיטליטי" לברזיל 2014 בארה"ב).

הנתונים הללו מתחברים לתוצאות מחקר חדש שערכה ESPN, שמצא כי הכדורגל מתחיל לצבור פופולריות גדולה מאד בארה"ב והוא כבר לא במעמד של בן חורג בקרב ענפי הספורט במדינה: למעשה, הוא זהה במידת הפופולריות שלו לבייסבול בקרב צעירים בגילאי 12-17.