אריות-ים

"NCIS לוס-אנג'לס" - סדרה אידיאלית לשידור יום-יומי

"NCIS לוס-אנג'לס", א'-ה', 22:45, "HOT ZONE"

סדרות משטרתיות (או על יחידות מיוחדות וסמויות מן העין), היו ונותרו ז'אנר טלוויזיוני חשוב. לפעמים נדמה כי ככל שהערכת האזרחים למשטרה ולרשויות הביטחון פוחתת (ולא רק בארץ), דווקא עולה קרנן של סדרות כאלה. כמי שסדרת המשטרה האחרונה שעקב אחריה ברצינות הייתה "בלוז לכחולי המדים" (אפילו "הסמויה" המופתית לא הצליחה לקרב אותי מחדש אל הז'אנר), אין לי אלא לסמוך על עדויות של אחרים: "NCIS לוס-אנג'לס" זכתה לאחוזי צפייה מצוינים ולהערכה במיוחד בקרב קהל צעיר, מה שהופך אותה לאידיאלית לשידור יום-יומי.

במוקד העלילה יחידה מיוחדת של חיל-הים שבסיסה בלוס-אנג'לס שנלחמת בפושעים מסוכנים שמהווים איום על הביטחון הלאומי של ארצות-הברית. במרכז הסדרה הסוכנים גי קאלן (כריס אודונל), חוקר מבריק שיודע לנהל חקירות סמויות, ולצידו הסוכן סם האנה (אל אל קול ג'יי), לשעבר איש יחידת "אריות הים" המפורסמת (אותה יחידה שנלחמה בהצלחה בטירונית דמי מור ובאוסמה בן לאדן. למרבה הצער רק במקרה אחד הם הצליחו לחסל את המטרה). האנה הנ"ל מומחה, איך לא, לא רק ל"אקשן", אלא גם לתרבויות עמי המזרח התיכון, האיום הגדול ביותר על אמריקה, מסתבר.

קשה לי לומר ש "NCIS לוס-אנג'לס" החזירה אותי לחיקו של הז'אנר, אבל צפייה בפרקים הראשונים לעונה החדשה הייתה די מהנה.

אנשים מצחיקים

"הקומיקאים", ד', 21:00, "יס דוקו"

סדרות על קומיקאים הן קצת כמו סדרות על סקס: לפעמים, למרות המקור המלהיב, ניתוח שלו עלול להיות די משעמם. למרות זאת יש בהן חן, והערב (במסגרת פרויקט מיוחד לפורים של "יס דוקו"), שניים מעניינים במיוחד. מל ברוקס היה אחד הקומיקאים האהובים עלי כילד. אמנם חלק מההומור שלו הוא וולגרי וחלק אחר התיישן כבר מזמן, אבל חלק נשאר מבריק - וכשמראים לי קטעים מ"אוכפים לוהטים", "ההיסטוריה המטורפת של העולם" וכמובן "פרנקנשטיין הצעיר", עם הסוסים שצוהלים בכל פעם שמישהו מזכיר את שמה של סוכנת הבית פראו בלוכר (אני די בטוח שכאשר הקלדתי את השם, צהלו אי שם במרחב סוסים לא נראים), מתפשט חיוך רחב על פניי.

אלן דג'נרס לא זקוקה לרענון, אבל על רקע הקבלה הגורפת שלה לחיקה החמים של הוליווד, שנחתמה סופית ב"סלפי" מטקס האוסקר, מעניין להיזכר בתחילת הקריירה שלה שלוותה ב"שמועות" על נטייתה המינית, באותו פרק "נועז" עם נשיקה בין שתי נשים, הזוגיות המתוקשרת עם פורשיה דה רוסי ושאר אבני דרך בקריירה של האישה הראשונה עם תוכנית יומית בפריים-טיים של אחת מרשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב.