המשבר בכיל: עובדי רותם אמפרט פתחו בשביתה

עובדי המפעל מוחים על מה שהם מגדירים "מהלכיה החד צדדיים של הנהלת החברה והפרת סיכומים מצדה"

‎‎העובדים ברותם אמפרט שמקבוצת כימיקלים לישראל (כיל) פתחו היום (ה') בשביתה במחאה על מה שהם מגדירים "מהלכיה החד צדדיים של הנהלת החברה והפרת סיכומים מצדה".

ברותם אמפרט, שעוסקת בכריית פוספט במישור רותם, מועסקים כ-1,100 עובדים, ובמסגרת תוכנית התייעלות מקיפה שנעשית בחברה, פרשו באחרונה משורותיה 103 עובדים. תוכנית הפרישה מרצון סוכמה בשיתוף עם ההסתדרות, אך לטענת העובדים, הנהלת כיל לא מסתפקת בה, ובאחרונה פתחה בהליך לפיטוריהם של 24 עובדים נוספים.

‏לדברי יו"ר ועד העובדים בחברה, משה חדד, השביתה תימשך עד להודעה חדשה. הוא התנה את חידוש העבודה במשיכת מכתבי הפיטורים. "כל האתרים של החברה מושבתים וכ-1,100 עובדים נשארו היום בבית", אמר. ‏

מקורבים להנהלת החברה טוענים כי הסיבה למשבר ברותם אמפרט היא דרישת העובדים לקלוט כ-40 עובדים חדשים, במקום אלה שפרשו. בהנהלה דחו את הדרישה בטענה שהיא סותרת את ההתייעלות. בעקבות המחלוקת, שבה ההנהלה לתוכניתה המקורית לפיטורי 127 עובדים, כך שבנוסף לאלה שפרשו יפוטרו 24 עובדים נוספים.

‏כבר אתמול החלו העובדים בהדממה של מערכות מורכבות הקשורות לתהליך הייצור. על רקע מהלכים אלה, אין בכוונת הנהלת החברה לשלם לשובתים שכר על היומיים האחרונים. מקורבים לחברה אף הבהירו היום כי אין בכוונת רותם אמפרט לחדש את פעילות הייצור עד שיושגו הסכמות בין ההנהלה לעובדים.

‏מהנהלת כיל נמסר בתגובה: "לאור המשבר הקשה בשוק הדשנים והתחרות העזה מצד מתחרותיה, הנהלת החברה פועלת באופן אינטנסיבי ליישומה של תוכנית חירום ברותם אמפרט, שהיא מחויבת המציאות, במטרה לאפשר לחברה זכות קיום כלכלית ויכולת תחרות בשווקים הבינלאומיים... לאור חזרתו של הוועד מהמתווה שהוצע, ההנהלה נאלצה לחזור לתוכניתה המקורית לצמצום כוח האדם ב-127 עובדים, שמתוכם כבר פרשו מרצון 103 עובדים בתנאי המתווה".