ארה"ב: מדד המחירים ליצרן ירד ב-0.1% בפברואר

(עדכון) הצפי בשוק עמד על עלייה של 0.2% ■ ירידה במחירי המוצרים נרשמה בענף הביגוד, הדלק והשירותים, בעיקר בשל ירידה במחירי המוצרים הסיטונאיים בחודשים האחרונים ■ מדד סנטימנט הצרכנים ירד ל-79.9 נקודות במארס

מדד המחירים ליצרן ירד ב-0.1% בפברואר, בניכוי השפעות עונתיות, ובכך מציין את הירידה הראשונה במחירי המוצרים ליצרן, מזה שלושה חודשים. כך לפי נתונים שפרסמה מחלקת העבודה בארה"ב. הצפי בשוק עמד על עלייה של 0.2%.

ירידה במחירי המוצרים נרשמה בענף הביגוד והדלק, בעיקר בשל ירידה במחירי המוצרים הסיטונאיים בחודשים האחרונים. מחירי השירותים ירדו ב-0.3%.

מדד הליבה, שאינו כולל את ענפי המזון והאנרגיה, שנחשבים לתנודיים במיוחד, עלה ב-0.1%, זה החודש השני ברציפות. המדד כלל לראשונה גם סעיף חדש נוסף, הצריכה הפרטית - שעשוי להראות שינויים עתידיים במדד המחירים לצרכן, ירד ב-0.2% בפברואר. בשנה האחרונה מדד המחירים ליצרן עלה ב-0.9% (ללא ניכוי עונתיות) לעומת ירידה של 1.2% (שנתית) בינואר.

לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט התפרסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניבריסטת מישגן, שרשם קריאה של 79.9 נקודות במארס, הקריאה הנמוכה ביותר מאז חודש נובמבר. זאת לעומת קריאה סופית של 81.6 נקודות בפברואר. צפי האנליסטים בשוק עמד על קריאה של 80.8 נקודות.