אאורה ישראל רכשה מפפושדו קרקע ביהוד ב-63 מיליון שקל

החברה תקים על הקרקע 5 בניינים בני 250 דירות ועוד 4,000 מ"ר שטחי מסחר, בהמשך לעשרה בניינים בני 570 דירות שמקימה החברה בצמוד

חברת אאורה ישראל מרחיבה את פעילותה בעיר יהוד: החברה, בשליטת עו"ד יעקב אטרקצ'י, הודיעה הבוקר כי רכשה קרקע המיועדת להקמת חמישה בניינים בני 250 דירות ו-4,000 מ"ר שטחי מסחר תמורת 63 מיליון שקל. את הקרקע רכשה אאורה מחברת ים סוף שבשליטת אלי פפושדו.

מדובר בקרקע הממוקמת בצמוד לפרויקט high הגנים התלויים של אאורה ישראל במרכז יהוד, הכולל ארבעה בניינים שאוכלסו בשלב א', ארבעה בניינים בשלבי אכלוס בשלב ב', ושני בניינים הנמצאים לקראת בנייה. לאחר רכישת הקרקע מים סוף, תקים אאורה בסך הכל 820 יחידות דיור ב-15 בניינים בני 14 קומות.

מדובר בקרקע ששיווקה רשות מקרקעי ישראל לפני 3.5 שנים, שכללה חובת פינוי מחזיקים תמורת פיצוי. בחלק מהקרקע זכתה אאורה ישראל, שהצליחה להגיע להסכמות עם המפונים אשר קיבלו דירות חדשות בפרויקט המגורים שהקימה על הקרקע. בחלק השני של הקרקע זכתה ים סוף של פפושדו, שמסיבות שונות לא בנתה על הקרקע והחליטה כעת לממשה. אאורה תשלם לים סוף סך של 56 מיליון שקל בגין מרכיב הקרקע, ועוד 7 מיליון שקל בגין החזר הוצאות בהן נשאה ים סוף עד כה.

על הקרקע שנרכשה תוכל אאורה להקים שלושה בניינים מיידית, כאשר שני הבניינים הנוספים יוקמו לאחר הסכמות אליהן תגיע החברה עם מספר מחזיקים בקרקע.

מנכ"ל ובעלי אאורה ישראל, יעקב אטרקצ'י, מסר ל"גלובס" כי "יהוד מונוסון התפתחה מאוד בשנים האחרונות, ואאורה היתה שותפה בהחייאת מרכז העיר על ידי הקמת מאות יחידות דיור והעסקה הנוכחית היא נדבך נוסף בפעילות זו. כיום יהוד היא עיר שמושכת קהל צעיר מכל גוש דן, ואנו רואים ביהוד יעד נדל"ני מאוד אטרקטיבי".

עוד הוסיף אטרקצ'י כי "השכונה שמקמה אאורה היא דוגמה מובהקת לפרויקט פינוי בינוי בהיקף יוצא דופן, שכן בתחום הפינוי בינוי יש הרבה גורמים שמדברים ומעטים שבאמת בונים".