"חמש שנים מהיום לא יהיה רכב שלא יהיה מחובר לאינטרנט"

טליט תקשורת מסיימת עוד שנה מוצלחת, ומתחילה לבסס הצמיחה של 2014 גם על פתרון ליצרני רכב

אחת מהחברות הישראליות הבודדות שנותרו ב-AIM (בורסת המשנה הבריטית) ושעדיין מפתיעות לטובה ו"הורסות" את התדמית השלילית של יבול ההנפקות הישראליות בה מהעשור האחרון - היא טליט תקשורת (Telit Communications).

טליט עלתה לאחרונה לכותרות לאחר שקרן הפרייבט אקוויטי הישראלית פורטיסימו מימשה את החזקותיה בה ברווחים נאים, והבוקר היא פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנה שחלפה. החברה, שעיקר התמחותה הוא פיתוח מודולים סלולריים המיועדים לשוק ה-M2M (קישור אלחוטי בין מכונה אחת לשנייה), סיימה את 2013 עם הכנסות של 243.2 מיליון דולר - גידול שנתי של 17.3%. ההכנסות ברבעון הרביעי לבדו של 2013 צמחו בשיעור חד יותר - 25.3% - ושיקפו את המשך הצמיחה המואצת של טליט.

M2M (שפירושו Machine to Machine) היא טכנולוגיה המאפשרת העברת מידע בין שתי מערכות ממוחשבות מרחוק, דרך תקשורת נייחת או ניידת וללא התערבות אדם.

הגידול בהכנסות נבע, בין היתר, מאחד ממנועי הצמיחה המהותיים של החברה, m2mAIR - פלטפורמה שניתנת כשירות (Platform as a Service) ושההכנסות ממנה עמדו אשתקד על 9.8 מיליון דולר, לעומת 1.6 מיליון דולר ב-2012. לפי הערכות אנליסטים, הכנסות החברה מפלטפורמה זו בשנה הנוכחית יעמדו על 25 מיליון דולר, פי שניים וחצי לעומת 2013, ויהוו 7% מסך הכנסותיה (לעומת 3.5% אשתקד). הייחוד של m2mAIR הוא ביכולתו ליצור לטליט הכנסות קבועות מכל מנוי, או כפי שיוסי פייט, משנה למנכ"ל טליט, מגדיר: "שעון שוויצרי". טליט נסחרת לפי שווי של 353 מיליון דולר - עלייה של 137% בשנה האחרונה.

רווח נקי של 15.4 מיליון דולר

הצמיחה בשורה העליונה חלחלה עמוק לתוך השורה התחתונה, וה-EBITDA של החברה (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) עמד על 26.9 מיליון דולר, לעומת 17.3 מיליון דולר ב-2012. הרווח הנקי עמד על 15.4 מיליון דולר לעומת 8.9 מיליון דולר ב-2012, ושיפור זה בא לידי ביטוי בנתון מהותי לא פחות - תזרים המזומנים מפעילות שוטפת - שעמד על 25.4 מיליון דולר לעומת 5.4 מיליון דולר ב-2012.

2014 כבר החלה, ובשנה זו מתכננת טליט לבסס את המשך צמיחתה (מלבד m2mAIR ופתרונותיה המסורתיים והתאמתם לחיבור אינטרנטי) על הרכישה האחרונה שביצעה. נזכיר כי בדצמבר האחרון טליט רכשה את פעילות ATOP של חברת הסמיקונדוקטור NXP. תמורת 9 מיליון דולר קיבלה טליט פתרון שמאפשר ליצרני רכב להטמיע בו שירותים שונים, דוגמת eCall (קריאה לנותן שירות כשהרכב מעורב בתאונה), וחיבור של הרכב למערכות מידע ובידור דרך האינטרנט. פתרון זה הפך השנה למסחרי, אך רק על בסיס התקן 3G. לדברי פייט, לא מדובר בפתרון שמיועד רק עבור רכבי יוקרה: "חמש שנים מהיום לא יהיה רכב שלא יהיה מחובר לאינטרנט", הוא מסכם.

המספרים של טלית
 המספרים של טלית