דיווח: "קטאר שילמה לבכיר בפיפ"א 2 מיליון ד' כדי לזכות באירוח המונדיאל"

העיתון הבריטי "טלגרף" מפרסם כי ג'ק וורנר נהנה מתשלומים נכבדים מחברה קטארית; הכספים הועברו לחשבונות שלו, של ילדיו, ושל אחד מעובדיו

הסערה סביב הבחירה של פיפ"א בקטאר לאירוח מונדיאל 2022 נמשכת. העיתון הבריטי "טלגרף" מפרסם, כי ג'ק וורנר, סגן נשיא פיפ"א לשעבר שנאלץ לפרוש מהארגון בשנה שעברה בגלל חשד לשחיתות, קיבל 2 מיליון דולר מחברה קטארית אחרי שסייע לה לזכות באירוח הטורניר.

על-פי הפרסום, נחשפו מסמכים המאשרים לכאורה כי וורנר קיבל את הכסף במהלך דצמבר 2010, כשבועיים אחרי שקטאר נבחרה בכנס של פיפ"א לארח את גביע העולם.

בדיווח של ה"טלגרף" מצוין כי החברה הקטארית ששילמה את הכספים לוורנר נמצאת בשליטתו של מוחמד בין חמאם, איש עסקים קטארי ששימש גם כיו"ר התאחדות הכדורגל של אסיה. בין חמאם, מראשי הצעת האירוח של קטאר לאירוח גביע העולם ב-2022, הושעה לפני כשלוש שנים מפיפ"א אחרי שהואשם בכך שניסה לרכוש קולות בהצבעה על נשיאות פיפ"א.

על-פי החשד, התשלומים שהועברו לוורנר פוזרו על-פני מספר חשבונות: הוא עצמו קיבל כ-1.2 מיליון דולר, 750 אלף דולר מוענו לחשבונות של בניו, ועוד 400 אלף דולר שולמו לאחד מהאנשים המועסקים על-ידיו.

כזכור, בדצמבר 2010 נבחרה קטאר באופן מפתיע מאוד לאירוח טורניר גביע העולם ב-2022, כשניצחה במהלך ההצבעה של פיפ"א את המתמודדות ארה"ב, דרום קוריאה, יפן ואוסטרליה. בסיבוב האחרון בהצבעה הביסה ההצעה הקטארית 8-14 את ההצעה האמריקאית. הבחירה המפתיעה ההיא הובילה לגל עדויות ודיווחים לאי סדרים ושחיתות בהליך הבחירה של פיפ"א, ובהמשך גם לחקירות בפרשה.