שולה זקן מוכנה להעיד נגד אולמרט - גם ללא הסכם עדת מדינה

כך עולה מהודעה שמסרו סנגוריה של זקן הן לבג"ץ, במסגרת עתירת התנועה לאיכות השלטון, ובתגובה לבקשתו של איש מפלגת "ארץ חדשה" אלדד יניב, שהוגשה לפני ימים אחדים לבית המשפט

שולה זקן מוכנה למסור עדות חדשה הן במשפט הולילנד, והן במשפט ראשונטורס-טלנסקי - וזאת אף ללא חתימה על הסכם עדת מדינה. כך עולה מהודעה שמסרו סנגוריה של זקן הן לבג"ץ, במסגרת עתירת התנועה לאיכות השלטון, והן לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בתגובה לבקשות שהוגשו לשופט דוד רוזן לזמן את זקן להעיד מחדש. הכרעת הדין במשפט הולילנד אמורה להינתן בתוך פחות משבועיים. "הגב' זקן מודיעה בזה כי תתייצב להמשך חקירה ולעדות בבית משפט כל אימת שתתבקש", הודיעו עורכי דינה.

"הגב' זקן סבורה כי אכן נפל פגם בשיקול דעתם של הפרקליטות ושל פרקליט המדינה שי ניצן", כתבו סנגוריה של זקן, דב גלעד כהן ועפר ברטל, בתגובתה לבג"ץ, "בשים לב לעדות שמסרה (במשטרה, י"י) וביחס לאהוד אולמרט בפרט, היה מקום לשוב ולהעידה בכל התיקים (הולילנד וראשונטורס-טלנסקי, י"י), בין אלה המצויים לפני הכרעת דין ובין אלה המצויים בהליכי ערעור. ללא שמיעתה, כל הכרעה שתצא תחת ידן של הערכאות הנכבדות תהיה חסרה ומאולצת. האמת העובדתית, שלה שואף המשפט, תיוותר עלומה, גולמית ובלתי מפוענחת - הגם שהיא נמצאת לכאורה בהישג יד".

עוד כתבו סנגוריה של זקן, "הדברים מקבלים משנה תוקף בתיק ראשונטורס-טלנסקי. במסגרת החקירה בתיק זה שמרה הגב' זקן על זכות השתיקה, ובבית המשפט בחרה שלא להעיד. כעת, משהפרקליטות נחשפה לראשונה לגירסתה העובדתית בנוגע לתיק זה, לו הייתה הפרקליטות פועלת באופן סביר תוך מילוי חובתה להביא בפני בית המשפט את מלוא העובדות הרלוונטיות לשם הכרעה - הייתה הפרקליטות אצה לבקש להשיב את הגב' זקן לדוכן העדים, על מנת שגירסתה בנוגע למעשיו וידיעותיו של אולמרט תישמע ותילקח בחשבון, במסגרת הכרעת דין משלימה. עצם התייצבותה לעדות תכשיר ראיות שונות שנקבעו כבלתי קבילות נגד אולמרט על ידי הערכאה הדיונית (מדובר ב"יומני שולה" שנפסלו כראיה כלפי אולמרט על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים, י"י).

הודעה דומה, אם כי קצרה יותר, העבירו סנגוריה של זקן לשופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי בתל אביב. ההודעה הוגשה בתגובה לבקשתו של איש מפלגת "ארץ חדשה" אלדד יניב, שהוגשה לפני ימים אחדים לבית המשפט ע"י עו"ד לוליק אסל במעמד של "ידיד בית המשפט". "הגב' זקן מותירה את הבקשה (לזמנה לעדות מחודשת, י"י) לשיקול דעת בית המשפט", נכתב בהודעה, "יודגש כי בעדותה בבית המשפט מסרה זקן גירסה מלאה. אולם שלא בטובתה, תוכן גירסתה הנוספת שנגבתה לפני שבועיים על ידי המשטרה, נפוצה בכלי התקשורת בדרך שמועה החוטאת לתוכנה. ככל שזקן תשוב ותיקרא לדוכן העדים, הרי שהיא תעשה כן".

גם הפרקליטות הותירה, בתגובתה לבקשתו של יניב, את ההחלטה לשיקול דעת בית המשפט. "נוכח סמכותו של בית המשפט על פי חוק סדר הדין הפלילי (לשוב ולזמן עדים גם בשלב זה של המשפט, י"י), הרי שבהתחשב בנסיבותיו המיוחדות של עניין זה, וכן בהתחשב בעמדתה של זקן, שהוגשה לבית המשפט, אנו מותירים את הבקשה לשיקול דעת בית המשפט", כתב עו"ד יהונתן תדמור, מצוות התביעה בתיק הולילנד.

בשבוע שעבר עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בדרישה שפרקליט המדינה יחזור בו מהחלטתו שלא לחתום על הסכם עדת מדינה עם זקן. התנועה מבקשת משופטי בג"ץ להוציא צו "שיורה להמשיך בהליכים שיאפשרו את זימונה של הגב' זקן להשלמת עדותה בפני בית המשפט בתיק הולילנד". עוד דרשה התנועה לאיכות השלטון להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית באותם עניינים שעלו בעדות שמסרה זקן בפני חוקרי המשטרה. השופט יורם דנציגר הורה לפרקליטות, וכן לסנגוריהם של אולמרט וזקן, להשיב לעתירה עד היום (ג') אחר הצהריים.