הותר לפרסום: החשוד בסחיטה הוא העבריין איתן חייא

בית המשפט האריך בשמונה ימים את מעצרו של איתן חייא, מי שהיה מוכר כראש הכנופייה הישראלית בארה"ב, בחשד לסחיטת בעל האירועים במרכז ■ מנהל קבוצת הכדורגל יובא לדיון בהארכת מעצרו בהמשך היום

העבריין איתן חייא הוא החשוד בסחיטה באיומים של בעל אולם אירועים מרמת גן - כך הותר לפרסום. היום (ג') הוארך מעצרו בשמונה ימים בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב. בהמשך היום יובא למקום גם מנהל קבוצת כדורגל מליגת העל שחשוד כי היה שותף למעשים.

על פי החשד, הסיפור החל לפני מספר חודשים כשאולם האירועים קרס כלכלית באופן פתאומי, ובעל המקום עזב את הארץ והותיר אחריו עשרות זוגות ללא מענה בדרך לחתונה. מרבית הזוגות שילמו מראש על החתונה אבל מצאו את עצמם מול דלתות נעולות. בשלב זה החלו גורמים עבריינים להתקשר אל הזוגות ולאיים עליהם שההמחאות שמסרו בידיהם וכי עליהם לשלם.

במקביל, היחידה המרכזית של מחוז תל אביב פתחה בחקירה שהובילה לשני חשודים מרכזיים: יחייא, שריצה בעבר מאסר ממושך בארץ ובחו"ל, ואף כונה בעבר "ראש המאפיה הישראלית בארה"ב". שותפו למעשה על פי החשד, הוא מנהל קבוצת הכדורגל ששמו עדיין אסור לפרסום.

על פי החשד השניים הקימו עסק משותף, שבמסגרתו חברו לבעלים של אולם החתונות ושכרו ממנו את הנכס במטרה להפוך אותו לאולם אירועים. בשלב מסוים השותפות הפכה למסכת איומים כלפי הבעלים של המקום עליו ניסו להשתלט. מחומר החקירה עולה כי החשודים סחטו בנוסף אנשי עסקים אחרים, סחיטה שנאמדת בעשרות מיליוני שקלים.

אתמול בשעות הבוקר הפכה החקירה הסמויה לגלויה כששוטרים עצרו תשעה חשודים במעורבות בסחיטה. החוקרים חושדים שמנהל קבוצת הכדורגל לא הסתפק רק בסחיטה, אלא הלבין גם הון בשווי מיליוני שקלים. עורכי דינם של השניים ממשיכים לטעון כי אין להם כל חלק בפרשה.

פרקליטו של חייא, עו"ד יניב שגב אמר כי "מרשי השקיע כספים מתוך אמונה עיוורת באדם שהיה קרוב אליו וכשהבין שנעקץ, הוא פנה בבקשה לקבל בחזרה את כספו ואז החליט בעל האולם לא רק לברוח מהארץ, אלא גם להיפטר מבעל החוב תוך שהוא מספר במשטרה סיפורים חסרי יסוד".