מיליארדר על הביקורת נגד עשירים: "זה מה שהיטלר אמר"

המיליארדר האמריקאי קן לנגון על האסטרטגיות לקראת הבחירות בארה"ב המתייחסות לפער בין העשירון העליון לשאר האוכלוסיה: "אם הולכים אחורה ל-1933, עם מילים אחרות, זה בדיוק מה שהיטלר היה אומר בגרמניה"

פחות מחודשיים לאחר הסערה שגרם טום פרקינס כשהשווה בין היחס של החברה כיום לעשירים ליחס של הנאצים ליהודים, מתייחס המיליארדר האמריקאי קן לנגון לאסטרטגיות לקראת הבחירות בארה"ב המתייחסות לפער בין העשירון העליון לשאר האוכלוסיה, כשהוא משתמש במונחים שנויים במחלוקת.

"אני מקווה שזה לא יעבוד", מצוטט לנגון, מייסד הום דיפו, במאמר במגזין הרשת "פוליטיקו". "כי אם הולכים אחורה ל-1933, עם מילים אחרות, זה בדיוק מה שהיטלר היה אומר בגרמניה. אי אפשר לשרוד כחברה אם מעודדים קנאה".

כזכור, במכתב ששלח בחודש ינואר המשקיע המיליארדר טום פרקינס לעיתון "וול סטריט ג'ורנל", הוא טען כי ישנם קווים מקבילים בין היחס של הנאצים ליהודים לבין היחס של החברה כיום לעשירים, למאיון העליון.

במכתבו כתב פרקינס, מייסד קרן ההון סיכון קליינר, פרקינס, קופילד ובאיירס, כי "יש קווים מקבילים בין גרמניה הנאצית ומלחמתה ב-1% העליון שלה, במיוחד היהודים, לבין המלחמה המתקדמת על ה-1% העליון האמריקני, במיוחד העשירים.