הלך לה קלף: XLMedia גייסה 69.4 מיליון דולר ב-AIM

שוויה בהנפקה עמד על 154.2 מיליון דולר "אחרי הכסף", והיא כללה הצעת מכר של 14.9 מיליון דולר וגיוס של 54.5 מיליון דולר לקופה ■ החברה מייצרת תנועת גולשי אינטרנט לאתרי הימורים מקוונים

לרשימת החברות הישראליות שנסחרות ב-AIM (בורסת המשנה הבריטית) הצטרפה אתמול חברה חדשה, שמונה חודשים לאחר הנפקתה הראשונית של Plus500, מפעילת זירת המסחר האינטרנטית.

XLMedia, המייצרת תנועת גולשי אינטרנט (Traffic בעגה המקצועית) לאתרי הימורים מקוונים, כמו אלו של העמיתה הישראלית 888, הודיעה אתמול על התוצאות הסופיות של הנפקתה הראשונית. היקף ההנפקה הכולל עמד על 41.8 מיליון ליש"ט (69.4 מיליון דולר) שמתוכם 9 מיליון ליש"ט (14.9 מיליון דולר) כהצעת מכר ו-32.8 מיליון ליש"ט (54.5 מיליון דולר) כהנפקת מניות חדשות, דהיינו גיוס לתוך קופת החברה.

שווי החברה "אחרי הכסף" נקבע על 92.9 מיליון ליש"ט (154.2 מיליון דולר), והמניה תתחיל להיסחר ביום שישי הקרוב, ה-21 בחודש, לפי מחיר בסיס של 49 פני. החברה, נציין, ציפתה לגייס הרבה פחות, אך למניותיה נרשם ביקוש די גבוה.

כפי שהסברנו כאן בתחילת החודש, XLMedia, שהוקמה ב-2008, משווקת באמצעות טכניקות שיווק מקובלות בתעשיית האינטרנט בכלל, ובתעשיית ההימורים המקוונים בפרט, את האתרים של לקוחותיה, וגורמת לגולשים להגיע לאתר של מפעיל ההימורים שמשלם לה. מרגע זה ואילך הפיכתו למהמר פעיל, כלומר כזה שמשחק על כסף אמיתי, נופלת על כתפיו של מפעיל האתר.

החברה כבר מייצרת תנועת גולשי אינטרנט ליותר מ-150 מפעילי אתרי הימורים מקוונים, שמלבד 888 כוללים אתרים דוגמת אלו של bwin.party.

תוצר של מיזוג בין שתי ישראליות

XLMedia היא למעשה תוצר של מיזוג בין שתי חברות ישראליות. ירון נהרי ואסף לוי הקימו את WebPals בשנת 2007, וזו עשתה דבר די דומה. באותו הזמן, אורי ויס יצר באופן עצמאי Traffic לאתרי הימורים מקוונים. די מהר החליטו שני הצדדים למזג את הפעילות שלהם, וכך נוצרה XLMedia. ויס (33) מכהן כמנכ"ל החברה, והחזקתו הלא ישירה בה לפני ההנפקה עמדה על 8.2%.

כפי ש"גלובס" חשף בתחילת החודש, מבנה הבעלות על XLMedia מעט מורכב בשל הרה-ארגון שעברה לאחר המיזוג בין עסקיו של ויס ל-WebPals. בעלת המניות הגדולה בחברה היא WELP (ר"ת של WebPals Enterprises Limited Partnership) שהחזיקה לפני ההנפקה ב-83.2% מההון, ואילו לקרן ההון סיכון Israeli VC Partners היה 16.8% מההון.

בעלת המניות הגדולה ב-WELP היא חברה ישראלית, שותפות מוגבלת שנקראת Z.E.M.L.H. לפי רשם החברות, בעלת המניות הגדולה בה היא קבוצת בארינבוים של איש העסקים צביקה בארינבוים. שותפים אחרים בשותפות זו הם דיאן ניקוליק מיוגוסלביה, ואלכסנדר רבינוביץ ושי בן יצחק, ממייסדי ובעלי השליטה ב-888.

XLMedia
 XLMedia