מהפכת האלכוהול ב-5 שקלים בקופיקס נחוצה בישראל?

הלקוחות של המהפכה הזו יהיו ילדים. גם אם הם בני 21; אלה שאחר כך עולים על הכביש שתויים

לפני כמה חודשים, עת התרגשה על ראשנו ועל כבדנו הרפורמה, שהפכה את מחירי הבירה מחבית בברים למשהו שמזכיר יותר מחיר של מנת מכובדת של וויסקי, פנו אליי לא מעט יבואני אלכוהול (ולא רק הם) בבקשה ובתחינה (שהפכו לנזיפה משנשמעה תגובתי) לכתוב מאמר תוכחה זועם על הנושא.

אני מניח שאין צורך לציין שאותם אנשים בדיוק התדפקו על דלתי הווירטואלית זמן לא רב אחר כך, הפעם כדי שאהלל את צדה השני של אותה רפורמה, זה שהוזיל מאוד בדיוק אותן מנות וויסקי ואלכוהול כבד אחר, באותם ברים בדיוק.

כמו שכבר הבנתם, בחרתי לא להשמיץ ולא לקלס את הרפורמה. ולא רק מפני שכולם עשו זאת. חשבתי שאין זה מן הראוי להתבכיין על מחירי האלכוהול, במדינה שבה מאות אלפי ילדים הולכים לישון רעבים; ולחלופין - אין מה להתלהב מזה שבקבוק שיבאס הוא "זול" עכשיו.

אל תבינו אותי לא נכון. אין לי עניין להתחסד. גם אני נהנה לשלם קצת פחות על הצ'ייסר שלי, ומתעצבן כשמחירו של שליש הגולדסטאר שלי מאמיר לגבהים מפלצתיים. ועדיין, ההתלהמות המתבכיינת (או הבכיינות המתלהמת), ולצדה ההתלהבות חסרת המעצורים, נראו לי, איך אגדיר זאת בעדינות, מוגזמות. כל ההקדמה הארוכה הזו לא נועדה אלא להסביר את עמדתי לגבי הלהיט הבא שיכבוש מן הסתם כל חלקה טובה בישראל בקרוב - בירה, או צ'ייסר אלכוהול כבד, ב-5 שקלים.

בעליה של החוכמה התורנית הזו הם כמובן אנשי רשת הקופיקס המפורסמת, מי שהביאה לנו בשנה האחרונה את בשורת ה"קפה בחמש שקל". לפני שאתם מתנפלים עליי, אחזור ואבהיר שוב. זה כיף גדול, וזול, לשתות רבע ליטר בירה או צ'ייסר וויסקי ב-5 שקלים במקום ב-40. וזה נחמד לאללה לחזור לימי הקיבוץ (או הברים של רחוב ירמיהו, במקרה שלי) ולנשנש לצד המשקה שלך קצת זיתים או בוטנים, בייגלה או בוטנים אמריקאיים ב-5 שקלים גם כן, הפעם לשתי צלוחיות (דיל מטורף! בעל הבית השתגע!). לא מוכרחים קרפצ'יו ב-60 שקלים ליד הבירה.

זה בסדר גמור לעשות עסקים, וכל אחד בוחר את דרכו לעשות אותם. אנשי קופיקס גם אינם מסתירים את כוונתם להתפרנס וטוענים בתוקף שגם כך לא יפסידו. אפילו מי שיכולות החישוב שלו נעצרו בכיתה ג', כמוני למשל, ויודע מהם מחיריהם הסיטונאיים של המשקאות (שוב, כמוני למשל), מבין שגם ככה מרוויחים. פשוט קצת פחות. וגם זה לא בטוח. הברים של קופיקס לא יחזיקו צי טבחים ומלצריות, וגם שאר ההוצאות שלהן ינוהלו בזהירות, ולכן לא בטוח שהרווח יהיה קטן יותר.

ובכל זאת, משהו בסיפור הזה מציק לי, כמו שאתם בוודאי כבר מנחשים. סוד גלוי הוא שמאומה של "יהודים לא שותים" הפכנו לצרכני אלכוהול (בעיקר אלכוהול כבד, אגב) פרועים למדי. צריכת היין והבירה עדיין מדשדשות כאן, אבל דברו עם יבואני וודקה, ותשמעו סיפור אחר לגמרי.

האם באמת דחוף לייצר מהפכה חברתית/כלכלית דווקא באזור דמדומים בעייתי ומסוכן כל-כך כמו אלכוהול? והרי מי בדיוק ישתה את הדרינק שלו במקום שנראה ומתנהג כמו בית קפה, גם אם הוא מתהדר בבר אמיתי. וכן, הסניף החדש, הראשון בינתיים, של קופיקס בר, תחוב בתוך סניף נוסף של רשת בתי הקפה שלהם.

לעניות דעתי, אלה יהיו ילדים. גם אם הם בני 21; אלה שאחר כך עולים על הכביש שתויים. בעל הרשת, אבי כץ הנמרץ, טוען בתוקף שזה קרה, קורה ויקרה גם בלעדיו, וש"הילדים המופרעים" שאני מדבר עליהם מתדלקים בפיצוציות גם בלעדיו. הוא בסך-הכול מתיימר לסדר דווקא לי, המבוגר, דרינק שפוי וזול. זכותו. אני נשאר בדעתי. ימים יגידו. לזכותו ייאמר שכששאלתי אם יסגור אם יגלה שהוא מוסיף לבנה בחומת הבלגן, ירה בלי לחשוב פעמיים שכן. האם נחה דעתי? לא. אבל הוא את שלו עשה. שיהיה בהצלחה.

טיפה

פסטיבל יין

בפסטיבל משותף, של שוק יפו בנמל וחברת "איש הענבים", יוגשו טעימות של יינות משובחים של יקבים ישראליים ויינות מצרפת, מאיטליה, מאוסטרליה, מספרד ועוד. יוגשו גם מנות קטנות וטעימות, שהותאמו במיוחד ליינות על-ידי המסעדות שבמתחם. חמישי 20.3, 23:00-18:00; שישי 3.21, 17:00-11:00; 125 שקלים לאדם וזיכוי בסך 35 שקלים לרכישת יין בפסטיבל; טל' 03-5180355

טעימה

וודקה וינס'נ'תיאו

וינס'נ'תיאו. הוודקה ההולנדית הזו, האחות הקטנה של ואן גוך המצליחה, היא הכוכבת הגדולה של הקופיקס בר, לצד מותגי וויסקי כמו ג'וני ווקר אדום, בלנטיינ'ס וג'ים בים, וודקות נוספות כמו רוסקי סטנדרט, אבסולוט ואפילו גריי גוס היקרה והיוקרתית, יינות של ברקן, בירות של טמפו ועוד. הוודקה הנקייה של המותג הזה היא בסדר גמור, אם כי אחותה הגדולה, הואן גוך, טובה ממנה. 99 שקלים

וינס'נ'תיאו מסטיק. שחזור מושלם של מסטיק בזוקה בתוספת אלכוהול, והכול בצבע ורוד בוהק. זה כל-כך מוזר, שיש בזה משהו. 109 שקלים

וינס'נ'תיאו עוגה. שיא השיאים. וודקה בטעם עוגייה לקפה. אלוהים ישמור. 109 שקלים

וינס'נ'תיאו תפוח. הטובה שבין הוודקות בטעמים בסדרה הזו מצליחה לא להיות מעליבה או פוגענית, ובעיקר כלל לא מתוקה. לא רע בכלל. 109 שקלים