הפד החליט לצמצם את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר

הפד ירכוש כעת אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף של 55 מיליארד דולר מדי חודש ■ הפד הודיע בנוסף כי שיעור אבטלה של 6.5% לא יהווה יותר יעד להעלאת הריבית האפסית

בתום ישיבת הריבית הראשונה תחת הנהגתה של ג'נט ילן, הפד החליט הערב (ד') כצפוי להמשיך ולסגת מהתוכניות להקלה כמותית ולצמצם את רכישות האג"ח בעוד 10 מיליארד דולר. מאפריל, הבנק המרכזי ירכוש מדי חודש אג"ח (ממשלתיות ומגובות משכנתאות) בהיקף של 55 מיליארד דולר.

מההודעה שפרסמה ועדת השוק הפתוח של הפד, עולה כי שיעור אבטלה של 6.5% לא יהווה יותר יעד לשינוי מדיניות הריבית האפסית וכי מעתה הבנק המרכזי יבחן שורה של משתנים כלכליים לפני שיחליט האם להעלות את הריבית המרכזית.

בדברים שאמרה ילן לאחר ההחלטה, היא טענה כי לא ניתן לקבוע במדיוק מתי הפד יחליט להעלות את הריבית המרכזית, אך הוסיפה באותה נשימה כי הריבית האפסית תישאר לפחות 6 חודשים לאחר סיום תוכנית התמריצים.

נזכיר, שיעור האבטלה בארה"ב ירד בחודשים האחרונים לרמה שנתית של 6.7%, אם כי קצב יצירת המשרות עדיין נותר נמוך יחסית. כלכלנים רבים קבעו כי רק קצב יצירת משרות של לפחות כ-200 אלף משרות מדי חודש, יצביע על התאוששות מלאה בשוק העבודה.

לאחר פרסום ההחלטה, התגברו הירידות בוול סטריט, מחירי האג"ח הממשלתיות ירדו והתשואות עלו בשיעור של כ-3%. הזהב ירד ביותר מ-2%.