בזק: משרד הביטחון ביקש שלא נעביר מידע למשרד התקשורת

(עדכון)- משרד התקשורת מאיים על בזק בקנס של 1.6 מיליון שקל בשל אי העברת מידע שדרש כדי להשלים את אסדרת השוק הקווי (השוק הסיטונאי) ■ בזק כבר הראתה למשרד התקשורת את הוראת משרד הביטחון ולכן תמוה מדוע בחר ארדן להגיב כך

התפתחות בפרשת הקנס שמתכוון משרד התקשורת להטיל על בזק, בטענה שהחברה לא העבירה נתונים שביקש על מבנה הרשת שלה. מסתבר שמשרד הביטחון אסר על בזק להעביר מידע למשרד התקשורת כפי שמוכיחים מכתבים וסיכומי דיון שהראתה בזק. לפיכך, תמוהה עד מוזרה עמדת שר התקשורת גלעד ארדן שטען הבוקר כי החברה סירבה להעביר מידע ולכן בכוונתו להעניש אותה.

מהמכתבים של משרד הביטחון לבזק שהגיעו לידי "גלובס", עולה באופן חד וברור כי המשרד הורה לבזק שלא להעביר מידע למשרד התקשורת וזאת לאחר שהחברה פנתה והתייעצה עמו בשאלה מה לעשות עם הבקשה. מהמכתבים עולה כי משר הביטחון ביקש שלא להעביר מידע לשום גורם עד לבירור הנושא. זה כמובן מעלה סימני שאלה, מדוע בחר ארדן להגיב בצורה כזו ומה עומד מאחורי האיום שלו להטיל עליה קנס, שכן בזק כבר הראתה למשרד את הוראת משרד הביטחון.

משרד התקשורת היום (ה'), בעיצומו של השימוע בנושא אסדרת השוק הקווי (השוק הסיטונאי), כי הוא מתכוון להטיל על בזק עיצום כספי בהיקף 1.65 מיליון שקל בגין אי מסירת נתונים מהותיים שנתבקשו ע"י המשרד להעביר. לדברי המשרד, המידע נדרש עבור הרפורמה להגברת התחרות בפס הרחב, ולצרכי הפיקוח והאסדרה על חברת בזק, ובכלל זה כדי לוודא שהחברה עומדת בחובת השרות האוניברסלי המוטלת עליה ונערכת גם למצבי חרום.

הובהר לבזק, כי אי העברת המידע עלולה לפגוע באופן משמעותי בעבודה ובפעילות המשרד, ואף עלולה לעכב את הרפורמה בפס הרחב ולסכל את מדיניות הממשלה ולפגוע באינטרס הציבורי. לדברי המשרד, על אף פניות חוזרות ונשנות לקבלת המידע על פי ההוראות בחוק, חברת בזק בחרה לעשות דין לעצמה ובחרה שלא להעביר את המידע למשרד התקשורת, בכך מקשה על המשרד בביצוע עבודתו, ולכן המשרד החליט להתחיל מולה בהליך הטלת עיצומים כספיים.

שר התקשורת ארדן אמר, כי "לצערי, חברת בזק מנסה לעכב את יישום הרפורמה בפס הרחב, שתפתח את השוק לתחרות ותיטיב עם הציבור".

מבזק נמסר בתגובה: "בזק היא חברה המונחית על ידי גופי הביטחון, ומדובר בנתונים בעלי רגישות ביטחונית, שלא קיבלו את אישור גופים אלו להפיצם. מיד כשבזק תקבל אישורים אלו היא תעבירם בהתאם להנחיות. אנו תמהים על הודעת המשרד, שכן הוא מכיר היטב את הוראות הביטחון, ואת ההנחיה שקיבלה בזק על ידי גופי הביטחון הנוגעת לנתונים אלו באופן ספציפי".