המוצא אמריקאי, השכלת הכדורגל היא גרמנית? קלינסמן רוצה אותך!

לא פחות משבעה שחקנים ילידי גרמניה, או בעלי שורשים גרמנים כאלו ואחרים - עשויים להיות מוזמנים לסגל נבחרת ארה"ב למונדיאל

הסגל שתעמיד נבחרת הכדורגל של ארה"ב לקראת המונדיאל עשוי לכלול לא פחות משבעה שחקנים ילידי גרמניה, או בעלי שורשים גרמנים כאלו ואחרים - שמוצאם אמריקאי, ולכן מחזיקים באזרחות כפולה ויהיו רשאים לייצג את "הדוד סם" בגביע העולמי שיתקיים בין ה-12 ביוני ל-13 ביולי בברזיל. לא בטוח שכולם אכן יוזמנו לסגל הסופי - אך כולם רשומים בפנקס האמריקאי.

השבוע הצטרף לטימוטי צ'נדלר (משחק בנירנברג, גרמניה), דניאל וויליאמס (רדינג, אנגליה), טרנס בויד (ראפיד וינה, אוסטריה), ג'רמיין ג'ונס (בשיקטאש, אנגליה), ג'ון אנתוני ברוקס (הרטה ברלין, גרמניה) ופביאן ג'ונסון (הופנהיים, גרמניה) שם נוסף בעל שורשים זהים: ג'וליאן גרין בן ה-18, שמשחק בקבוצת המילואים של באיירן מינכן. "מדובר על כישרון מאד מיוחד", אמר יורגן קלינסמן, כוכב נבחרת גרמניה ומאמנה לשעבר - שמשמש כיום כמנג'ר של הנבחרת האמריקאית. "הוא שחקן מלהיב עם עתיד גדול לפניו. אני רוצה להודות לקארל היינץ-רומיניגה (יו"ר באיירן מינכן) שסייע בתהליך הקבלה שלו".

קלינסמן, מהחלוצים הגדולים בתולדות נבחרות גרמניה, שגם הוביל אותה כמאמן לחצי גמר המונדיאל ב-2006, אחראי במידה לא מבוטלת למהפכה הגרמנית בנבחרת האמריקאית: מלבד ג'רמיין ג'ונס (שבעונה שעברה עוד שיחק בשאלקה 04 מהבונדסליגה), כל יתר הזימונים הגיעו מאז הוא החל לאמן שם ב-2011.

איך בכלל הגיעו כל כך הרבה אמריקאים לגרמניה מלכתחילה? חלק ניכר מהשחקנים המדוברים הם בנים של אנשי צבא מארה"ב שהוצבו בגרמניה והכירו נשים מקומיות.