האם ביבי יכול לסמוך על יעלון?

מה יקרה לנו במקרה של מתקפה על איראן? מלחמה בסוריה?

שר ביטחון המזלזל בסיוע האמריקאי, מעליב את המימשל היחיד שתומך בנו כמעט ללא תנאי, מסכן בכך את המדינה - האם אדם כזה יכול להמשיך בתפקידו? אני רוצה לשאול אותך, ביבי - אתה סומך על יעלון שינהל מתקפה על איראן? או מלחמה עם סוריה? מה יכול להיות לו נגד הידידה שבלעדיה היה קיומנו מוטל בספק? מה הוא רוצה להשיג בהתנפלות זו? מה לכל הרוחות יעלון רוצה?

לא בגלל החלב

שנתו של בנימין נתניהו צריכה לנדוד לא בגלל החלב, אלא בגלל היותו של בוגי יעלון שר הביטחון שלו. אמרתי זאת בעבר, ואומר זאת שוב: אתה אחראי, ביבי. אתה מינית אל האיש הזה, למרות שממש לא היה ברור למה. אני מניח שחשבת שהוא מתאים. האם אתה לא צריך לשקול פעם נוספת? לנוכח התנהגותו הלא מאוזנת של יעלון?

הציבור כולו כבר מבין שאתה, ביבי, מתקשה להיות מנהיג בביתך. אבל אם לעשות פרפרזה על אחד העם, אז לפחות הייה מנהיג בצאתך מהבית. אדם הגורם נזק - במודע ובמתכוון!! - ליחסים עם ארה"ב אסור שיישאר רגע אחד בממשלה ואתה הוא זה שצריך לדאוג לכך.

וזה לא משנה אם יעלון יתנצל או לא. התנצלות שלו לא שווה כלום, הוא התנצל כבר פעם. הבעיה העיקרית של יעלון שאינו מבין מה הוא עושה. ואם הוא מבין אז זה הרבה יותר גרוע. בכל מקרה, אני לא ארצה שילדי ישרתו בצבא הנתון למרותו. בשום אופן!!! הגענו למצב בו שר הביטחון הפך להיות סיכון בטחוני.

בנט לעזרת יעלון

"המתקפה התקשורתית על שר הביטחון וצמרת צהל היא מיותרת ובעיקר מוטעית, ועד עכשיו אין מי שאומר: די. מספיק. בוגי הוא שר בטחון טוב מאד, שפיו וליבו שווים, גם אם עמדותיו אינן עמדות פרשנים כאלה ואחרים. (וטוב שכך)". זה כתב ההגנה שהוציא נפתלי בנט על שר הביטחון יעלון.

מנין יודע בנט, או כל אדם אחר, אם יעלון הוא שר ביטחון טוב, בינוני, מצוין או גרוע. הוא עמד באיזה מבחן של ממש? ומכל מקום - זה העניין? הנושא הוא ההתנפלויות הלא רציונליות של יעלון על ארה"ב. אבל בנט לא מדבר מתוך האינטרס של המדינה, אלא של הימניות שלו. הוא משתוקק שהתיווך האמריקאי ייכשל, והוא רואה במעשי יעלון אמצעי מצויין להשגת מטרה זו. והוא נחוש לעזור לו.

איך מרחיקים אותה?

אין טעם לפרט את מעשיה השונים של שרה. התמונה הכללית כבר ברורה. הדיון צריך להיות בשאלה מה ניתן לעשות, אם ניתן, כדי להרחיק אותה מהיכולת לגרום נזק למדינה ולאדם המנהיג אותה.