נפילת סוכר: יצרנית "קנדי קראש" צוללת 10% לאחר ההנפקה

יצרנית המשחק "קנדי קראש", חברת קינג (KING), מוציאה היום לפועל את הנפקתה בוול סטריט ■ ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ: המניה תעלה בכ-40% היום, וב-100% בשבועות הקרובים

יצרנית המשחק "קנדי קראש", חברת קינג (KING), מוציאה היום (ד') לפועל את הנפקתה בוול סטריט במחיר של 22.5 דולר למניה עם 22.2 מיליון מניות. ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ, מעריך כי המניה שלה תעלה בכ-40% היום, וב-100% בשבועות הקרובים, אולם עם פתיחת המסחר נרשמת ירידה במחירה.

"King מסתמנת כיום כהשקעה טובה לטווח הרחוק", טוען גרינקורן. "יש לה הכנסות ברוטו של קרוב ל-2 מיליארד דולר, ולאחר הנפקתה תסחר החברה במכפלה של פי 3.5 ביחס להכנסותיה. בהשוואה לחברות SM אחרות, זה נראה זול מדי. לדוגמא, הערכת השווי הנוכחית של טוויטר עומדת על כ- 27 מיליארד דולר, עם רווח גולמי של קצת יותר ממיליארד דולר, כלומר, פי 27. לפייסבוק יש הערכת שווי נוכחית של כ-165 מיליארד דולר, עם רווח בשנת 2013 של כ-8 מיליארד, כלומר פי 20".

לדברי גרינקורן, "כמובן שלחברות אלה יש הערכות שווי גבוהות בשל רכישות רבות שהן מבצעות ופוטנציאל צמיחה עתידית עצום. עולם המשחקים הוא מעט שונה, אך אני מאמין של-King יש את החדשנות הנכונה שתסייע לה להמשיך להתקדם קדימה ולהיות הצלחה אדירה. 3 מתוך 5 המשחקים הניידים המורדים ביותר הם של King. מה שאנשים אינם מבינים זה של-King יש גם 3 מתוך עשרת היישומים מניבי ההכנסות הגבוהות ביותר בשוק, נתון מרשים ביותר. מכאן, ניתן להסיק ש-King הוכיחה יכולת צמיחה בהכנסות נוכחיות ועתידיות. כמו כן, במשחקים של King משחקים 1.4 מיליארד פעמים ביום, מספר הגדל מדי חודש בקצב קבוע, וטוב יותר מכל מתחרותיה.

"כולנו יודעים כי מרבית החברות בתחום זה אינן רווחיות בעת הנפקתן, שכן הן מגייסות הון לצמיחה ולרווחים פוטנציאליים גדולים עתידיים. King היא היוצאת מן הכלל. עם רווח נקי של כ- 568 מיליון דולר בשנת 2013, עם קטלוג של למעלה מ-180 משחקים בשפות שונות, אני צופה שרווחיה יגדלו ל- 675 מיליון דולר בשנה הקרובה".

עם זאת, עיקר רווחיה של החברה - כ-80% - מגיעים מהמשחק "קנדי קראש", מה שמוביל את המשקיעים להאמין כי לא מדובר בחברה שתחזיק מעמד בטווח הארוך.