נתניהו: החלטת S&P - אישוש למצבה הטוב של כלכלת ישראל

ראש הממשלה התייחס לאשרור הדירוג של ישראל ברמה של A+ עם תחזית יציבה: "האבטלה היא מהנמוכות שהיו לנו במשך שנים רבות, ובאופן יחסי לכלכלות אחרות במערב, בעולם בכלל, מצבה של כלכלת ישראל הוא טוב, ונפעל שהוא יהיה עוד יותר טוב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (א') בפתח ישיבת הממשלה לאשרור הדירוג של ישראל ע"י סוכנות S&P מיום שישי האחרון, ואמר כי "בסוף השבוע קיבלנו אישוש למצבה הטוב של כלכלת ישראל. אני מניח שזה גם קשור לא רק בעובדה שהאבטלה היא מהנמוכות שהיו לנו במשך שנים רבות, אלא גם שבאופן יחסי לכלכלות אחרות במערב, בעולם בכלל, מצבה של כלכלת ישראל הוא טוב, ונפעל שהוא יהיה עוד יותר טוב".

כזכור, סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P אישררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל והותירה אותו על כנו ברמה של A+ עם תחזית יציבה. בסוכנות כתבו, כי אישרור הדירוג בא על רקע השיפור במסגרת הפיסקלית, צמיחה כלכלית יציבה והמשך הורדת יחס חוב-תוצר.

נציגי S&P ציינו לחיוב את הכלכלה "המגוונת והמשגשגת" של ישראל וכן את ההשפעה החיובית של תגליות הגז על פוטנציאל הצמיחה והחשבונות החיצוניים של המדינה. החברה סייגה ואמרה כי קיימות 2 מגבלות עיקריות לשיפור הדירוג: הסיכונים הגיאו-פוליטיים וכן המצב הפיסקלי, אף על פי שצוין כי הוא נמצא במגמת שיפור.